Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/12572
Title: Medición y Evaluación en Comunicación Estratégica. Caso de estudio Grupo Hospitalario Kennedy
Authors: Avila Veintimilla, Norma Elisabet
metadata.dc.contributor.advisor: Valdivieso Abad, Karen Cesibel
Keywords: Organizacion empresarial
Comunicación organizacional
Licenciado en asistencia gerencial y relaciones públicas
metadata.dc.date.available: 2015-06-15
Issue Date: 2015
Citation: Avila Veintimilla Norma Elisabeth.(2015).Medición y Evaluación en Comunicación Estratégica. Caso de estudio Grupo Hospitalario Kennedy .(Trabajo de titulación de licenciado en asistencia gerencial y relaciones públicas).UTPL.Guayaquil
Abstract: In this paper, the Measurement and Evaluation in Strategic Communication Kennedy Hospital Group is studied, assuming a communication program executed in the period 2013 the information required to perform an analysis and subsequent recommendation to manage a better image was collected corporate. In order to obtain a degree in Management Assistance and Public Relations of the Universidad Técnica Particular de Loja. The methodology has been observational and interview / survey, obtaining the necessary information, highlighting the identity values and organizational culture; responsibility and maintaining consistency with the messages transmitted through senior management to its internal public, principal tool of your communication strategy is identified. The "Communication Management Bridge" model, used in the investigation proved to be a comprehensive management tool measuring and evaluating strategic communications. So you should be employed permanently Kennedy Hospital Group. KEYWORDS: measurement, evaluation, strategic communication, communication audit, organizational culture, communication strategy, final thesis work.
Description: En el presente trabajo, se estudia la Medición y Evaluación en Comunicación Estratégica del Grupo Hospitalario Kennedy, partiendo de un programa de comunicación ejecutado en el período 2013. Se recopiló la información requerida a fin de realizar un análisis y posterior recomendación para gestionar una mejor imagen corporativa. El mismo se realiza con el fin de obtener la licenciatura en Asistencia Gerencial y Relaciones Públicas de la Universidad Técnica Particular de Loja. La metodología aplicada ha sido de observación y entrevista/encuesta, obteniendo así la información necesaria, donde se destacan los valores de identidad y cultura organizacional; se identifica su responsabilidad y coherencia que mantienen con los mensajes transmitidos a través de la alta gerencia hacia su público interno, principal herramienta de su estrategia comunicativa. El modelo “Communication Management Bridge”, empleado en la investigación demostró ser una herramienta integral de gestión de la medición y evaluación en comunicación estratégica. Por lo que debe ser empleado permanentemente por el Grupo Hospitalario Kennedy.
metadata.dc.identifier.other: 1159870
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12572
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Asistencia Gerencial y Relaciones Públicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Avila_Veintimilla_Norma_Elisabet.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools