Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/12933
Title: The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools
Authors: Lozada Chango, Karen Giselle
metadata.dc.contributor.advisor: Morocho Cuenca, Elsa Liria
Keywords: Educación Secundaria
Inglés
Enseñanza
Aprendizaje
Lenguaje y lenguas enseñanza
Licenciado en cienciasde la educación mención inglés
metadata.dc.date.available: 2015-08-26
Issue Date: 2015
Citation: Lozada Chango Karen Giselle.(2015).The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools .(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Macas
Abstract: This research focuses on the influence that large classes have in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools. It was carried out to identify and analyze aspects such as instructional, social, and psychological implications that large classes have on the teaching-learning process. The purpose of this study is to determine whether or not large classes affect the English language teaching-learning process. To fulfill this purpose, students from 8th basic to 3rd senior year from five English classes of a public high-school of the city of Macas in Morona Santiago province were chosen. The sample consisted of 179 participants. Initially, all topics related to this study were investigated. Next, students were surveyed to gather the information needed. After that, the information obtained from the questionnaires were analyzed. Finally, results were presented in graphic representation and conclusions were drawn. The most important conclusion is that the quality of education does not depend on the number of students in each class. The English teaching-learning process depends on the teachers’ training to develop an interesting and exciting way of teaching.
Description: El propósito de este estudio es determinar si es que las clases numerosas afectan el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés en los colegios del Ecuador. Se llevó a cabo para identificar y analizar aspectos como las implicaciones instructivas, sociales y psicológicas que las clases grandes tienen en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Para cumplir con este propósito, se eligieron estudiantes del octavo año de básico hasta el tercero año de bachillerato de cinco clases de inglés de una escuela secundaria pública de la ciudad de Macas, en la provincia de Morona Santiago. La muestra consistió en 179 participantes. Inicialmente, se investigaron todos los temas relacionados con este estudio. A continuación, los estudiantes fueron encuestados para recopilar la información necesaria. Después de eso, se analizó la información obtenida de los cuestionarios. Por último, los resultados se presentaron en representación gráfica y se sacaron conclusiones. La conclusión más importante es que la calidad de estudio no depende de la cantidad de estudiantes en la clase. La calidad de estudio depende de los profesores para mejorar su manera de enseñanza.
metadata.dc.identifier.other: 1161728
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12933
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lozada_Chango_Karen_Giselle.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.