Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12935
Title: Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools
Authors: Quiñonez Beltrán, Ana Lucía
Mendoza Vivanco, Flor Susana
Keywords: Educación Secundaria
Inglés
Enseñanza
Aprendizaje
Lenguaje y lenguas enseñanza
Licenciado en cienciasde la educación mención inglés
Issue Date: 2015
Citation: Mendoza Vivanco Flor Susana.(2015).Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools .(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Alamor
Abstract: Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools is a research that was carried out in order to identify if factors related to students, teachers, classrooms, and institutions influence the English language teaching-learning process. This research was developed in six private high schools in the city of Loja; there, during the process, an interview and a survey were applied to fifteen teachers. In addition, one of their classes was observed and one student from each class was selected randomly to answer a questionnaire. The gathered results were analyzed through quantitative and qualitative methods and represented in graphical charts. As a general conclusion, it was found that factors such as students with low level of English language proficiency and lack of institutional monitoring affect the English language teaching-learning process in the observed educational establishments.
Description: Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools es una investigación que se llevó a cabo con el fin de identificar si factores relacionados con los estudiantes, los profesores, las aulas y las instituciones influyen en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés. Esta investigación se desarrolló en seis colegios ecuatorianos privados en la ciudad de Loja; ahí, durante el proceso, una entrevista y una encuesta se aplicaron a quince profesores. Además, una de sus clases fue observada y un estudiante de cada clase fue seleccionado al azar para responder a un cuestionario. Los resultados obtenidos fueron analizados a través de los métodos cuantitativo y cualitativo y representados en cuadros gráficos. Como conclusión general, se encontró que factores tales como estudiantes con bajo nivel de dominio del idioma Inglés y la falta de supervisión institucional afectan el proceso de enseñanza - aprendizaje del idioma Inglés en los establecimientos educativos observados.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12935
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mendoza_Vivanco_Flor_Susana.pdf843.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.