Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13755
Title: El uso exitoso de la metodología Presentar-Practicar-Producir en el aula estudio de caso. Portafolio programa de TEFL
Authors: López Vinueza Joseph Marcelo
metadata.dc.contributor.advisor: Camacho Minuche, Gina Karina
Keywords: Inglés – Enseñanza
Lenguaje y lenguas – Enseñanza
Presentar-Practicar y producción – Metodología
TESOL – Normas
Magíster en enseñanza del inglés como lengua extranjera _ Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-01-22
Issue Date: 2015
Citation: López Vinueza, Joseph Marcelo. (2015). El uso exitoso de la metodología Presentar-Practicar-Producir en el aula estudio de caso. Portafolio programa de TEFL. (Trabajo de Titulación de Magíster en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera). UTPL, Quito.
Abstract: This research study includes a case study that was done using a methodology called Present-Practice and Produce approach in communicative language teaching. The purpose of this case study is to show how English can be taught successfully in an EFL classroom in a foreign country as opposed to native speaking country (ESL) using this method . This study shows the improvement of the student being observed and as well as the other students in the class using this methodology. The results were excellent, all the students learned. The student’s progress was recorded throughout the course and provides evidence of what the student learned in this class. This paper also shows the TEFL portfolio of work done during the course by the candidate’s courses of the Master’s classes over the last two years, using and following TESOL rules that teachers that teach English as a foreign language must know and follow. The purpose is to show through the work assignments done that teaching English using these standards as your base work well. It gives teaching English a base to follow. Keywords: Present, Practice, Produce, methodology, EFL teaching, English teaching
Description: Este estudio de investigación incluye un estudio de caso que se hizo uso de una metodología llamada Presentar-Practicar y Producción de enfoque en la enseñanza de idioma ingles comunicativa. El propósito de este estudio de caso es mostrar cómo se puede enseñar Inglés con éxito en un salón de clases de EFL en un país extranjero en comparación con los países de habla nativa (ESL), utilizando este método. Este estudio muestra la mejora del estudiante siendo observado y, así como los demás alumnos de la clase utilizando esta metodología. Los resultados fueron excelentes, todos los estudiantes aprendieron. El progreso del estudiante se registró durante todo el curso y proporciona evidencia de lo que el alumno aprende en esta clase. Las normas de TESOL que los maestros que enseñan inglés como lengua extranjera deben conocer y seguir. El propósito es mostrar a través de las asignaciones de trabajo hecho de que la enseñanza de inglés usando estas normas como base de su trabajo también. Se da la enseñanza de inglés una base para seguir
metadata.dc.identifier.other: 1168932
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13755
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Maestría en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lopez_Vinueza_Joseph_Marcelo.pdf3.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.