Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13887
Title: | El tratamiento del amor en la narrativa infantil de María Fernanda Heredia |
Authors: | Ramírez Asanza, Iliana del Rocío Jumbo Sánchez, Zandra del Carmen |
Keywords: | Literatura ecuatoriana Cuentos infantiles Desarrollo social – Niños Sociolingüística – Niños Magíster en literatura infantil y juvenil – Tesis y disertaciones académicas |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Jumbo Sánchez, Zandra del Carmen. (2015). El tratamiento del amor en la narrativa infantil de María Fernanda Heredia. (Titulación de Magíster en Literatura Infantil y Juvenil). UTPL, Celica. |
Abstract: | The treatment of the love in Mary's narrative Fernanda Heredia", is a topic that it deepens in the author's production, with the objective of knowing its influence in the boy's social development. The contributions of several authors authorized the conceptualization and understanding of terms related to the author, their narrative and the boy's social development, based on the love like a thematic one universal. The analysis of three of the main works was carried out taking like reference to Richard Bachman and its literary, same model that it facilitated the study of the boy's aspect sociolinguistic, just as it consists in the general objective. It was possible to establish the three types of love and the three levels of the boy's social development, aspects that the educational ones, when the reading, they should take into account to know the boy's conception on the topic of the love and their pleasure for the reading, to reformulate this way the paper of the educational one of infantile literature who can intervene as an agent in the boy's social development through the practical reader. |
Description: | El tratamiento del amor en la narrativa de María Fernanda Heredia”, es un tema que profundiza en la producción de la autora, con el objetivo de conocer su influencia en el desarrollo social del niño. Los aportes de varios autores facultaron la conceptualización y comprensión de los términos que utiliza la autora en su narrativa, los cuales contribuyen al desarrollo social del niño, puesto que están basados en el amor. El análisis de tres de las principales obras se realizó tomando como referencia a Richard Bachman y su modelo literario, mismo que posibilitó el estudio del aspecto sociolingüístico del niño, según consta en el objetivo general. Se logró establecer los tres tipos de amor y los tres niveles de desarrollo social del niño, aspectos que los docentes, a la hora de la lectura, deben tomar en cuenta para conocer la concepción del niño sobre el tema del amor y su gusto por la lectura, reformulando así el papel del docente de literatura infantil, quien a través de la práctica lectora puede intervenir como un agente en el desarrollo social del niño. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13887 |
Appears in Collections: | Maestría en Literatura Infantil y Juvenil |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Jumbo_Sanchez_Zandra_del_Carmen.pdf | 885.39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.