Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14424
Title: Aplicación del learning analytics para enriquecer el proceso de enseñanza en la educación superior.
Authors: Luzuriaga Jiménez, Raquel Patricia
metadata.dc.contributor.advisor: Rodríguez Morales, Germania del Rocío
Keywords: Learning analytics – Aplicación
Learning analytics – Modelos
Educación superior – Ecuador
Ingeniero en sistemas informáticos y computación – Tesis y disertaciones académicas.
metadata.dc.date.available: 2016-03-17
Issue Date: 2016
Citation: Luzuriaga Jiménez, Raquel Patricia. (2015). Aplicación del learning analytics para enriquecer el proceso de enseñanza en la educación superior. (Trabajo de Titulación de Ingeniero en Sistemas Informáticos y Computación). UTPL, Loja.
Abstract: The contribution of this project of qualifications is Learning Analytics's offer, which allows to identify the educational problems that the pupils face, to offer to them alternatives of solution in time, guaranteeing his permanency and his vocational training in the institution. Using methods and technologies of scientific investigation, to plan, to investigate, to select, to experiment and to personalize a model of Learning Analytics for Loja's Technical Particular University. The present memory includes the results of the analysis of literature of foundations and models of Learning Analytics, describes the current condition of learning process of the UTPL and raises the case of study, in which the personalized model will apply himself.
Description: El aporte de este proyecto de titulación es una propuesta de Learning Analytics, que permita identificar los problemas educativos que enfrentan los alumnos, para brindarles alternativas de solución a tiempo, garantizando su permanencia y su formación profesional en la institución. Haciendo uso de métodos y técnicas de investigación científica, para planificar, investigar, seleccionar, experimentar y personalizar un modelo de Learning Analytics para la Universidad Técnica Particular de Loja. La presente memoria incluye los resultados del análisis de literatura de fundamentos y modelos de Learning Analytics, describe el estado actual de proceso de aprendizaje de la UTPL y plantea el caso de estudio, en el cual se aplicará el modelo personalizado.
metadata.dc.identifier.other: 1171823
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14424
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Ingeniero en Sistemas Informáticos y Computación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Luzuriaga Jimenez Raquel.pdf9.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.