Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16390
Title: Los ecuatorianismos como elementos de la identidad cultural y social en el ámbito educativo
Authors: Dousdebés Veintimilla, Inés María del Socorro
Grefa Aguinda, Norma María
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2016
Citation: Grefa Aguinda, N. M. Dousdebés Veintimilla, I. M. D. S. (2016) Los ecuatorianismos como elementos de la identidad cultural y social en el ámbito educativo [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16390
Abstract: Abstract: Current research is The ecuatorianismos as elements of cultural and social identity in education emerges in terms of the need to propose to the education system the provision of multicultural content with a high degree of identity own country; with the aim of analyzing the words in Ecuador and its application in education, research work was conducted at the Joya canton of -Province Sachas of Orellana-; through the use of qualitative interview technique applied to 30 professionals and non-professionals aged 18 to 67 years of age and research. Following the research findings are presented in terms of the importance of rescuing identity through the use of different words and finally a proposal for implementation in the educational field it is presented.
Description: Resumen: La actual investigación trata de los ecuatorianismos como elementos de la identidad cultural y social en el ámbito educativo, surge en función de la necesidad de proponer al sistema educativo la dotación de contenidos pluriculturales con alto grado de identidad propios del país; con el objetivo de analizar los vocablos en el Ecuador y su aplicación en la educación, el trabajo investigativo se realizó en el cantón Joya de los Sachas en Provincia de Orellana; a través del uso de la investigación cualitativa y la técnica de la entrevista, aplicada a 30 profesionales y no profesionales de entre 18 a 67 años de edad. Posteriormente a la investigación se presentan conclusiones en función de la importancia de rescatar identidad a través del uso de diversos vocablos y finalmente se establece una propuesta para su ejecución en el campo educativo.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=96034.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grefa_Aguinda_Norma_María.pdf2.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.