Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16424
Title: Análisis de las dimensiones cualitativas que determinan la preferencia de marca para el consumo de cervezas globales en la ciudad de Cayambe - Ecuador año 2016
Authors: Costa Ruíz, Mónica Patricia
Avilés Murgueytio, Edgar Santiago
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2016
Citation: Avilés Murgueytio, E. S. Costa Ruíz, M. P. (2016) Análisis de las dimensiones cualitativas que determinan la preferencia de marca para el consumo de cervezas globales en la ciudad de Cayambe - Ecuador año 2016 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/16424
Abstract: Abstract: In Ecuador the beer preference compering to other alcoholic beverages is significant, the most known brand with an important participation on the market is Pilsener nationally produce by Cervcería Nacional. However, there is a significant variety of other brands and products commercialize in the country focussing in different market segments and niches, which makes the Ecuadorian market a very competitive one; where not only the national brands are fighting to get the consumers but the international and global brands as well. According to this, the main goal of this study is scientifically identify the qualitative criteria that marks the preferences in imported and global brands in the beer consumers and in consequence the positioning of this brands; due to the different preference criteria when the costumers choose one or other, been this type of alcoholic beverage a lead product in the Ecuadorian market makes this study much more important because of the monetary value that it has on the market This information is high value for the companies that produce, import and commercialize beverages because it will allow them to generate commercial strategies supported by analysis tools as: the five competitive forces of Porter and SWOT analysis.
Description: Resumen: En Ecuador la preferencia por la cerveza frente a otras bebidas alcohólicas es significativa, la marca más conocida y con una participación de mercado importante es Pilsener, producida por Cervecería Nacional, no obstante, en el país se comercializa una amplia diversidad de marcas y productos, enfocados a distintos segmentos, ello hace a este mercado muy competitivo y en el no solo se disputan por los consumidores las marcas nacionales, sino también internacionales o globales. De ello, el estudio identifico científicamente los criterios cualitativos que determinan la preferencia de marcas importadas en los consumidores de cerveza de la ciudad de Cayambe, y en consecuencia su posicionamiento, esto debido a que cada consumidor tiene diferentes criterios, respecto de la preferencia, al momento de elegir una de ellas y siendo este tipo de bebida alcohólica un producto que lidera el consumo en Ecuador, se torna aún más importante el estudio por el valor monetario que representa este mercado. Esta información es de alto valor para las empresas que las producen o las importan y las comercializan, ya que les permitirá generar estrategias comerciales.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=96158.TITN.
Appears in Collections:Ingeniero en Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Avilés_Murgueytio_Edgar_Santiago.pdf2.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools