Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17015
Title: Mejoramiento de la calidad en la atención del servicio de Laboratorio Clínico de la Fundación Fraterna de Acción Social del Sur, Distrito Metropolitano de Quito año 2014
Authors: Alarcón Dalgo, Carmen María de los Ángeles
Gómez Espinosa, Andrea Valeria
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2015
Citation: Gómez Espinosa, A. V. Alarcón Dalgo, C. M. D. L. Á. (2015) Mejoramiento de la calidad en la atención del servicio de Laboratorio Clínico de la Fundación Fraterna de Acción Social del Sur, Distrito Metropolitano de Quito año 2014 [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17015
Abstract: Abstract: The Fraternal Social Action Foundation South is a nongovernmental organization that serves people with limited financial resources, with the goal of returning the patient welfare through quality care, for which has several medical specialties and the main service provides what is the Clinical Laboratory. The services provided in the area of Clinical Laboratory show a deficit of care to their patients which has caused dissatisfaction among users, so there are constant complaints to the management of the institution and the work environment has remained stable due to the lack of clear procedures. It is essential to change the preception of users and re-offer quality health services at the Foundation, so this project was designed, which will strengthen the quality of service for users of the institution, by applying tools management thus allowing optimize resources and time.
Description: Resumen: La fundación fraterna acción social del sur es un organismo no gubernamental que atiende a personas de escasos recursos económicos, con el objetivo de devolver bienestar al paciente a través de una atención de calidad, para lo cual cuenta con varias especialidades médicas y el principal servicio que presta lo constituye el Laboratorio Clínico. Los servicios prestados en el área de Laboratorio Clínico evidencian un déficit de atención a sus pacientes lo que ha ocasionado insatisfacción en los usuarios, por lo cual, existen constantes quejas ante la dirección de la institución y el ambiente laboral se ha mantenido inestable debido a la falta de procedimientos claros.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=96869.TITN.
Appears in Collections:Magíster en Gerencia en Salud para el Desarrollo Local

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gomez Espinosa Andrea Valeria.pdf2.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.