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Title: Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian Case
Authors: Boroto Carrasco, María Alicia
metadata.dc.contributor.advisor: Vargas Saritama, Alba Bitalina
Keywords: Educación secundaria
Ingles – Enseñanza
Licenciado en Ciencias de la educación mención Inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-04-11
Issue Date: 2017
Citation: Boroto Carrasco, María Alicia.(2017).Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian Case.(Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés).UTPL, Cuenca
Abstract: This research entitled “Students’ perceptions on their listening comprehension difficulties in EFL classrooms: An Ecuadorian case” attempts to identify the main problems that high school students face regarding listening comprehension when learning English as a foreign language, through qualitative and quantitative approaches. This study was conducted in the city of Cuenca. One hundred twenty five students of second year of senior high school of 5 different parallels from 2 private high schools and 5 English as a foreign language teachers from those schools participated in this research. The data was collected by applying a survey to students and teachers to learn about their perceptions on the listening comprehension difficulties in the EFL classroom; moreover, twenty-five students were interviewed to discover their opinion and experience concerning the difficulties they face when listening. The results of these processes showed that, for students’ speed, accent, pauses and pronunciation, are definitely key factors that influence on the clear and good transfer of the message
Description: La presente investigación titulada “Percepciones de los estudiantes sobre sus dificultades en comprensión auditiva en el aula de clase de inglés como idioma extranjero: Un caso ecuatoriano” intenta identificar los principales problemas que enfrentan los estudiantes de colegios secundarios con respecto a la comprensión auditiva durante el aprendizaje del inglés como idioma extranjero a través de un enfoque cualitativo y cuantitativo. Este estudio se realizó en la ciudad de Cuenca. Ciento veinte y cinco estudiantes de segundo curso de bachillerato de 5 paralelos de 2 colegios secundarios privados y 5 profesores de inglés como idioma extranjero de dichas escuelas participaron en esta investigación. La información fue recolectada mediante la aplicación de una encuesta a los estudiantes y profesores a fin de conocer sobre sus percepciones acerca de las dificultades de la comprensión auditiva en el aula de aprendizaje del inglés como idioma extranjero, además de entrevistas a veinte y cinco estudiantes para descubrir su opinión y experiencia con respecto a las dificultades que enfrentan al momento de escuchar. Los resultados de estos procesos muestran que la velocidad, el acento, las pausas y la pronunciación son definitivamente factores claves que influencian en una clara y buena transferencia del mensaje.
metadata.dc.identifier.other: 1192342
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17408
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