Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/17647
Title: English language students and their motivations to learn language
Authors: Villa Quinotocto, Jorge Norberto
metadata.dc.contributor.advisor: Pinza Tapia, Eliana Ivanova
Keywords: Educación secundaria
Inglés. Enseñanza
licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-05-03
Issue Date: 2017
Citation: Villa Quinotocto Jorge Norberto.(2017).English language students and their motivations to learn language.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Coca
Abstract: The present study is about English language students and their motivation to learn the language. The purpose of the study is to know about students´ perceptions in relation to their motivation to learn English inside the classroom by answering the following questions: What do you think motivates students to learn English? And what do you think hinders students to learn English? This study was carried out in the towns of Inés Arango, Dayuma and Taracoa, Orellana province. Five public high schools were selected for the research. The participants were students 8th to 2nd years of high school. The instrument used to collect the data was a questionnaire and the observation sheets; they provided information related to the motivation of students to learn English in the learning process in five public high schools. The method used in this study was quantitative and qualitative. Results were supported by the information gotten from the student´s questionnaires and observation sheets. Finally, the results indicated that students in the Ecuadorian public high schools have a high level of motivation to learn English. Keywords: motivation, language learning, hinder, English.
Description: El presente estudio trata acerca de los estudiantes de inglés y su motivación para aprender el idioma. El propósito del estudio es conocer las percepciones de los estudiantes en relación con su motivación para aprender inglés dentro del aula, respondiendo a las siguientes preguntas: ¿Qué crees que motiva a los estudiantes a aprender inglés? ¿Y qué es lo que dificulta que los estudiantes aprendan inglés? Este estudio se realizó en las localidades de Inés Arango, Dayuma y Taracoa, provincia de Orellana. Se seleccionaron cinco escuelas secundarias públicas para la investigación. Los participantes eran estudiantes de 8º a 2º de secundaria. El instrumento utilizado para recolectar los datos fue un cuestionario y las hojas de observación; Proporcionaron información relacionada con la motivación de los estudiantes para aprender inglés en el proceso de aprendizaje en cinco escuelas secundarias públicas. El método utilizado en este estudio fue cuantitativo y cualitativo. Los resultados fueron apoyados por la información obtenida a partir de los cuestionarios del estudiante y las hojas de observación. Finalmente, los resultados indicaron que los estudiantes de las escuelas públicas ecuatorianas tienen un alto nivel de motivación para aprender inglés.
metadata.dc.identifier.other: 1264638
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/17647
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Villa_Quinotocto_Jorge_Norberto.pdf773.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.