Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/18011
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHalasa del Carmelo, Zeina Muckles-
dc.contributor.authorHernández Figueroa, Julia Pierina-
dc.date.accessioned2017-05-18T19:00:49Z-
dc.date.available2017-05-18T19:00:49Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationHernández Figueroa, Julia Pierina.(2017).Diseño de Programa de Interpretación Ambiental para el Refugio de Vida Silvestre Pasochoa.(Trabajo de titulación de Ingeniero en Gestión Ambiental).UTPL, Quitoes_ES
dc.identifier.other1265974-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/18011-
dc.descriptionA partir de la Educación Ambiental se logra que la población se acerque de manera consciente a los recursos naturales. De esta manera y mediante la interpretación de los mismos haciendo uso de las estrategias, las personas pueden entenderlos y apreciarlos, valorándolos efectivamente y contribuyendo a su preservación para así disminuir las prácticas que generen un impacto ambiental negativo sobre los recursos naturales. En este sentido, el objetivo del presente trabajo fue diseñar un programa de interpretación ambiental para el refugio de Vida Silvestre Pasochoa, ubicado en el cantón Mejía, provincia de Pichincha; con el propósito de despertar el interés y la sensibilidad de los visitantes, destacando la importancia del cuidado del ambiente. El enfoque teórico del presente trabajo se basó en la interpretación ambiental. Para el desarrollo del programa de interpretación ambiental, apoyándose en una investigación de campo, se describen las características del área de estudio y de los visitantes, lo que permitió desarrollar un video explicativo y un afiche como técnicas de interpretaciónes_ES
dc.description.abstractFrom environmental education is achieved the population approaches to natural resources consciously. Of this way and through the interpretation of them same making use of them strategies appropriate, them people can understand them and appreciate them, valuing them effectively and contributing to its preservation, for thus decrease them practices that generate an impact environmental negative about them areas protected. The objective of the present research is to design a program of environmental interpretation for the Pasochoa Wild Life Refuge, for the purpose of awakening the sensitivity of visitors, stressing the importance of the protection of the environment. The theoretical approach of the present thesis was based on the definitions of environmental interpretation. For the development of the environmental interpretation program, leaning on a field investigation, described the characteristics of the study area, such as its geographical location, climate, ecology, topography and soils, all this in order to design appropriate strategies of interpretation based on the conditions of the area and the characteristics of visitors, given that refuge presents biotic and abiotic potentials for environmental interpretation as well as the infrastructure appropriate to do so, however, this function is not carried out effectively. Because of this, was a program of environmental interpretation for the area, visitors who are mostly national adults and children, it consisted of an explanatory video of the refuge and features a graphic proposal which invites the public to visit the place to so promote people awareness of protection of natural resourceses_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectGestión ambientales_ES
dc.subjectSenderos turísticos - Diseñoes_ES
dc.subjectEcoturismoes_ES
dc.subjectIngeniero en Gestión Ambiental - Tesis y Disertaciones Académicases_ES
dc.titleDiseño de Programa de Interpretación Ambiental para el Refugio de Vida Silvestre Pasochoaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ingeniero en Gestión Ambiental

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hernández_Figueroa_Julia_Pierina.pdf2.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.