Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/20881
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAguilar Campoverde, Beder Gonzalo-
dc.contributor.authorGonzález Piña, Ana Elisabeth-
dc.date.accessioned2017-10-03T19:51:38Z-
dc.date.available2017-10-03T19:51:38Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationGonzález Piña, Ana Elisabeth. (2017). Sistema de gestión por procesos y mejora contínua en la cooperativa de ahorro y crédito Cañar Ltda. de la ciudad de Cañar. Año 2016. (Trabajo de Titulación de Ingeniero en Administración de Empresas). UTPL,Lojaes_ES
dc.identifier.other1271990-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20881-
dc.descriptionEl sistema de gestión por procesos y de la mejora continua son muy importantes para la operativización y desarrollo de las actividades en las organizaciones. En este caso se circunscribe la COAC. Cañar Ltda., que se dedica a la prestación de servicios financieros, y que a través de la aplicación de los mismos persigue obtener resultados positivos en beneficio de la institución financiera y a la vez crea valor para los destinatarios (ciudadanos/clientes) y se logra dar respuesta a la misión institucional. A través del diagnóstico realizado a la institución se evidencia que los procesos se ejecutan de manera empírica, acorde al desarrollo de las funciones y a la operatividad de los diferentes departamentos asignados, sin contar con un manual de procesos y/o procedimientos que regule y estandarice la realización de sus actividades.es_ES
dc.description.abstractThe process management system and continuous improvement are very important for the operationalization and development of activities in organizations. In this case the COAC is circumscribed. Cañar Ltda., Which is dedicated to the provision of financial services, and through the application of these aims to obtain positive results for the benefit of the financial institution and at the same time creates value for the recipients (citizens / clients) and is achieved to respond to the institutional mission. Through the diagnosis made to the institution it is evident that the processes are executed in an empirical way, according to the development of the functions and the operation of the different departments assigned, without a manual of processes and / or procedures that regulates and standardizes the Carrying out its activities. In addition, it establishes the main processes that COAC Cañar Ltda. Has in the areas of fundraising, fixed-term investments and loans, where the respective processes to be followed in each of its areas are implemented, which reflect the relationships with recipients (citizens / clients), suppliers and between different units (internal clients) or other organizations.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectProcesoses_ES
dc.subjectMejora Continuaes_ES
dc.subjectGestión de Calidad.es_ES
dc.subjectIngeniero en administración de empresas -Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleSistema de gestión por procesos y mejora contínua en la cooperativa de ahorro y crédito Cañar Ltda. de la ciudad de Cañar. Año 2016es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ingeniero en Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
González Piña%2c Ana Elisabeth.pdf2.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools