Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/20882
Title: The use of Powtoon and VideoScribe in a flipped classroom to improve listening and speaking skills on distance undergraduate students
Authors: Morocho Pintado, Cristina Kathalina
metadata.dc.contributor.advisor: Camacho Minuche, Gina Karina
Keywords: Educacion superior
Tecnología educativa
VideoScribe – Aprendizaje – Uso
Powtoon – Aprendizaje – Uso
Magister en enseñanza del inglés como lengua extranjera - Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2017-10-03T20:35:23Z
Issue Date: 2017
Citation: Morocho Pintado, Cristina Kathalina. (2017). The use of Powtoon and VideoScribe in a flipped classroom to improve listening and speaking skills on distance undergraduate students. (Trabajo de Titulación de Magister en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera ). UTPL, Loja.
Abstract: This research study is an attempt to examine the effectiveness of using Powtoon and VideoScribe to prepare the pre-class material needed to apply the flipped classroom strategy in order to improve the listening and speaking skills on distance undergraduate students in a local university. For this purpose, quantitative and qualitative methods were used to analyze the information gathered from the research field; the participants were 19 students in total from the Listening and Speaking IV class, they were randomly assigned to either the control or experimental group. In conclusion, the learning experience of using “VideoScribe” and “Powtoon” in a flipped class to improve listening and speaking skills was satisfactory for students. They showed a great acceptance towards the way in which the flipped classroom strategy was developed since they decided when and how to learn according to their schedules. The material presented, as well as the format and structure of the contents were highly acknowledged by the learners. Additionally, the flipped classroom strategy promoted higher grades and motivation on the members of the experimental group.
Description: Este proyecto de investigación pretende examinar la eficacia de usar Powtoon y VideoScribe para preparar el material pre-clase necesario para aplicar la estrategia del aula invertida para mejorar las habilidades de escucha y habla en estudiantes a distancia en una universidad local. Para ello se utilizaron métodos cuantitativos y cualitativos para analizar la información obtenida en la investigación de campo; los participantes fueron 19 estudiantes en total de la clase de Listening and Speaking IV, que fueron asignados randómicamente al grupo control o experimental. En conclusión, la experiencia de aprendizaje de usar "VideoScribe" y "Powtoon" en una clase invertida para mejorar las habilidades de escucha y habla fue satisfactoria para los estudiantes. Ellos demostraron una gran aceptación hacia la forma en que se desarrolló la estrategia del aula invertida, ya que ellos deciden cuándo y cómo aprender de acuerdo con sus horarios. El material presentado, así como el formato y la estructura de los contenidos fueron positivamente aceptados por los alumnos. Además, la estrategia del aula invertida promovió mayores notas y motivación en los miembros del grupo experimental
metadata.dc.identifier.other: 1271992
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20882
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Maestría en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MorochoCristina.pdf552.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.