Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/22312
Title: Using formative assessment to teach vocabulary and grammar in the EFL classroom
Authors: Ocampo Villacís, Carlos Rolando
metadata.dc.contributor.advisor: Cabrera Solano, Paola Alexandra
Keywords: Idioma en inglés - Enseñanza
Lenguaje y lenguas - Enseñanza
Magíster en pedagogía de la enseñanza del inglés como lengua extranjera – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2018-05-07T22:03:36Z
Issue Date: 2018
Citation: Ocampo Villacís, Carlos Rolando. (2018). Using formative assessment to teach vocabulary and grammar in the EFL classroom. (Trabajo de titulación de Magíster en Pedagogia de la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera). UTPL, Cuenca.
Abstract: The purpose of this study was to determine the effectiveness of using formative assessment to teach vocabulary and grammar in the EFL classroom in three concerns: the way teachers use formative assessment, the effects of using formative assessment to teach them, and students’ beliefs about formative assessment. The participants were four English teachers and two groups of students from a public high school in the city of Cuenca-Ecuador (experimental and control group). Data was collected through surveys, teachers’ interviews, and an experimental study with both groups of students. Then the information was analyzed using a mixed-method (quantitative and qualitative). The results showed that teachers use formative assessment to teach vocabulary and grammar in a very subjective way. Additionally, this study determined that using formative assessment to teach vocabulary and grammar provides better results in students’ achievement in contrast with summative assessment. Lastly, it was found out that students had a positive perception about using formative assessment in the EFL classroom.
Description: El propósito de este estudio fue determinar la efectividad del uso de la evaluación-formativa para enseñar vocabulario y gramática en el aula de inglés como Lengua Extranjera en tres aspectos: la forma en la que los maestros utilizan la evaluación-formativa, los efectos del uso de la evaluación formativa para enseñarlos y las creencias de los estudiantes acerca de evaluación formativa. Los participantes fueron cuatro profesores de inglés y dos grupos de estudiantes de un colegio de la ciudad de Cuenca-Ecuador (grupo experimental y de control). La información se recopiló a través de encuestas, entrevistas a docentes y un estudio experimental con ambos grupos de estudiantes. Luego, la información se analizó utilizando un método mixto (cuantitativo y cualitativo). Los resultados mostraron que los profesores usan la evaluación-formativa de una manera muy subjetiva. Además, este estudio determinó que el uso de la evaluación formativa para enseñar vocabulario y gramática proporciona mejores resultados en los logros de los estudiantes. Por último, se encontró que los estudiantes tienen una percepción positiva del uso de la evaluación formativa en la clases de Inglés como lengua-extranjera.
metadata.dc.identifier.other: 1280320
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/22312
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de la Enseñanza de Inglés Como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ocampo Villacís, Carlos Rolando.pdf1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.