Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/23760
Title: Teachers’ perception on the application of Action Research as main teaching exploration techniques to teach Listening and Speaking to EFL learners in public high schools of Loja.
Authors: Maza Zhuma, Jennifer Brigite
metadata.dc.contributor.advisor: Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo
Keywords: Inglés - Enseñanza
Docentes- Educación secundaria
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2019-03-01T17:57:33Z
Issue Date: 2019
Citation: Maza Zhuma, Jennifer Brigite. (2019). Teachers’ perception on the application of Action Research as main teaching exploration techniques to teach Listening and Speaking to EFL learners in public high schools of Loja. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja.
Abstract: The current study is about Teachers’ perception on the application of Action Research as main teaching exploration technique to teach Listening and Speaking to EFL learners in public high schools of Loja. In this sense, the current study strives to search and learn about Action Research as the main teaching exploration techniques, amongst others. The current study was carried out in Puyango, which is a county of the province of Loja. The field research took place in two public high schools where English is taught as a foreign language. The current study’s population is made up of five educators who teach 1st, 2nd, 3rd, of bachelorette in the participating institutions, English is taught for ninety minutes per day. Additionally, this study applied Quantitative and Qualitative research methods. The main result found in the current research, let in evidence that teachers do not have knowledge about Action research, which is the main topic of this study.
Description: Este estudio es acerca de la percepción del profesor sobre la aplicación de la” Acción para la investigación” como las principales técnicas de exploración de la enseñanza para ayudar a los estudiantes a mejorar las habilidades de escuchar y hablar inglés en las escuelas secundarias públicas del Cantón Puyango. El objetivo del estudio actual es buscar y aprender sobre Investigación de la acción como las principales técnicas de exploración de la enseñanza, entre otras. La investigación se llevó a cabo en dos escuelas secundarias públicas donde se enseña inglés como idioma extranjero. Los participantes fueron cinco educadores que enseñan 1º, 2º y 3º de bachillerato y el inglés se imparte por noventa minutos diarios. Adicionalmente, este estudio aplicó métodos de investigación cuantitativos y cualitativos. Los principales resultados encontrados en la investigación actual consisten en el hecho de que los maestros no tienen conocimiento acerca de la investigación en Acción, que es el tema principal de este estudio.
metadata.dc.identifier.other: 1286792
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23760
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maza Zhuma, Jennifer Brigite.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.