Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/10548
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNesterenko, Nina-
dc.contributor.authorPesantez Iza, Nathaly Lucía-
dc.date.accessioned2014-09-30T15:19:54Z-
dc.date.available2014-09-30-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationPesantez Iza Nathaly Lucía.(2014). Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools .(Trabajo de Titulación Licenciado en Ciencias de la Educación Mención Ingles).UTPL.Tumbacoes_ES
dc.identifier.other1149416-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/10548-
dc.descriptionHoy en día la calidad de aprendizaje es el principal objetivo del sistema nacional de educación, por lo tanto de colegios, escuelas y universidades también. La enseñanza del idioma Inglés como segunda lengua se sumerge dentro de este objetivo. Con el fin de garantizar el éxito del aprendizaje de esta lengua, es necesario identificar los factores que limitan el rendimiento académico de los estudiantes. La siguiente investigación aborda los "Factores que influyen en el proceso de enseñanza- aprendizaje de la lengua Inglés en las escuelas privadas del Ecuador . La investigación se enfocó en las razones por la cual los estudiantes se sienten desmotivados y se analizó los factores que se deben tener en cuenta para lograr mayores niveles de aprendizaje de inglés en los estudiantes. Se aplicaron métodos cuantitativos y cualitativos. Estos métodos implican encuestas que se realizaron a través de cuestionarios con el fin de obtener información necesaria y confiable para esta tesis. En las recomendaciones se propone algunas alternativas como soluciones y también algunas recomendaciones hacia los profesores para mejorar su metodología en la enseñanza.es_ES
dc.description.abstractThis study aims to know factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools which that must be analyzed in order to determine the English level of students and teachers and support if needed in educational insufficiencies. In this research, scientific method (observation and analysis) and specific method (Collect, process, interpret numerical data) were applied. For the study were used surveys, questionnaires and observation sheets. These were conducted to fifteen teachers, which identified their level of proficiency. The principal conclusion was that the major factors that affect the English language teaching-learning process are the correct motivation and the method of imparting education. The results of the study proof that the majorities of teachers are not familiar with the methodological techniques and some of them apply the most traditional methods as a result, students become bored. One conclusion was that the number of students in classrooms is remarkable, exceeds the appropriate, the results revealed that 53, 33 % have students from 16-23, but others exceed 40 students. This situation produces discomfort for the reason that teachers cannot work or be comfortable and it contributes for the teaching –learning process and when they graduate from a high-school, they do not have an appropriate level of English.-
dc.languagespaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectEducación Secundaria Inglés-Enseñanza- Aprendizajees_ES
dc.subjectLenguaje y Lenguas- Enseñanzaes_ES
dc.subjectDisertaciones académicas- Ingleses_ES
dc.titleFactors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pesantez_Iza_Nathaly_Lucia.pdf6.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.