Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/11170
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPasaguay Paz y Miño, Juan Ignacio-
dc.contributor.authorPeralta Vallejo, Ximena Katherine-
dc.date.accessioned2014-12-19T16:35:54Z-
dc.date.available2014-12-19-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationPeralta Vallejo, Ximena Katherine. (2014). Diseño de un Sistema de Gestión de Calidad para MULTICOPY Centro Multiservicios. (Trabajo de titulación de Magister en Gestión Empresarial). UTPL. Cuenca. 101 pp.es_ES
dc.identifier.other1153835-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/11170-
dc.descriptionDifferent organization the management improvement system is unquestionably because of its outcomes must be a sequence of a management process which is not a randomly situation. Moreover in now days we can not talk about just one management system whether integrated systems of management such as quality control environmental security and occupational healthcare. Most of companies have focus on which it represents quality culture and its philosophy regarding some different economic scenarios, highly competitive in which production and quality have a deep impact in entrepreneur development. Inlight of the above, the following written makes a proposal of a designe of a management system of quality for MULTICOPYsuch as key management tool which will provide an operational strategic planned, that it may be required to achieve main targets within the organization in order to improve the retail, service and delivery of products for customer satisfactiones_ES
dc.descriptionEn las diferentes organizaciones la implementación de los sistemas de gestión es indiscutible, debido a que los resultados deben ser una consecuencia de la gestión y no una situación fortuita. Es más, ya no se habla de un solo sistema de gestión sino de sistemas integrados de gestión, como lo son el de Calidad, Ambiental y Seguridad y Salud Ocupacional. Las empresas en el presente se han identificado plenamente con lo que representa la filosofía, cultura de la calidad, más ante la realidad de escenarios económicos, comerciales, altamente competitivos y en donde la calidad y productividad colaboran significativamente en pro del desarrollo de las empresas. En virtud de lo expuesto, el presente trabajo de tesis, propone el diseño de un Sistema de Gestión de Calidad para MULTICOPY Centro Multiservicios, como una de las herramientas gerenciales fundamentales para proveer a la entidad de una planificación estratégica y operativa, que se requieren para alcanzar los objetivos de la organización y así proveer el mejoramiento de productos y servicios y cumplir los requerimientos de sus clientes.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectAdministración de empresases_ES
dc.subjectPlanificación estratégicaes_ES
dc.subjectISO 8402es_ES
dc.subjectMagíster en gestión empresarial - Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleDiseño de un Sistema de Gestión de Calidad para MULTICOPY Centro Multiservicioses_ES
dc.typemasterThesises_ES
Appears in Collections:Magíster en Gestión Empresarial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Peralta_Vallejo_Ximena_Katherine.pdfTrabajo de fin de titulación PDF2.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools