Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/11533
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSolano Cabrera, Paola Alexandra-
dc.contributor.authorJiménez Balcázar, José Geovanny-
dc.date.accessioned2015-02-25T14:12:20Z-
dc.date.available2015-02-25-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationJiménez Balcázar, José Geovanny. (2015). The difficulties children face when learning English as a foreign language at a semi-private high school in the city of Loja. (Trabajo de fin de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL. Loja. 108pp.es_ES
dc.identifier.other1155786-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/11533-
dc.descriptionThis research was conducted to identify the difficulties children face when learning English as a foreign language at a private high school in the city of Loja. The sample analyzed consisted of 257 students from the first to seventh year of Basic Education who were divided into two groups. The factors investigated were classified into internal, external and institutional which were identified, analyzed and contrasted. The research combines both quantitative and qualitative methods. The quantitative method was used to determine the most frequent factors that can affect the students’ acquisition of the target language. The qualitative method was used to analyze the factors identified before and during the class observations. In addition, surveys were given to the students in order to obtain specific information about the aspects that make English as a foreign language learning difficult. This research concluded that there are some difficulties that influence the acquisition of the target language such as: motivation, learning habits, memorization, materials, activities, class size and time. For that reason, teachers and authorities should consider these aspects to improve the way they teach.es_ES
dc.descriptionLa presente investigación se llevó a cabo con la intención de identificar las dificultades que enfrentan los niños cuando aprenden Inglés como lengua extranjera, en un colegio privado de la ciudad de Loja. La muestra analizada fue de 257 estudiantes de primero a séptimo año de educación básica y se dividió en dos grupos. Los factores investigados fueron clasificados en internos, externos e institucionales los mimos que fueron identificados, analizados y contrastados. La investigación combina los métodos cuantitativo y cualitativo. El método cuantitativo se utilizó para determinar los factores más frecuentes que pueden afectar la adquisición del lenguaje objetivo de los estudiantes. El método cualitativo se utilizó para analizar los factores identificados antes y durante las observaciones de clase. Además, las encuestas fueron contestadas por los estudiantes con el fin de obtener información específica sobre los aspectos que dificultan a los alumnos aprender Inglés como lengua extranjera. Esta investigación concluyó que existen algunas dificultades que influyen en la adquisición de la lengua objeto de estudio, tales como: motivación, hábitos de aprendizaje, memorización, materiales, actividades, tamaño de la clase y el tiempo. Por esa razón, profesores y autoridades deben tener en cuenta estos aspectos para mejorar la adquisición de la lengua extranjera de los estudiantes.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectIngles – Enseñanzaes_ES
dc.subjectInglés – Dificultades en el aprendizajees_ES
dc.subjectLenguaje y Lenguas – Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleThe difficulties children face when learning English as a foreign language at a semi-private high school in the city of Lojaes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Ingeniero en Gestión Ambiental

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jimenez Balcazar Jose Geovanny.pdfTrabajo de fin de titulación PDF1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.