Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12557
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSalcedo Viteri, Karina Soledad-
dc.contributor.authorArmijos Yambay, Karen de Fatima-
dc.date.accessioned2015-06-12T14:15:39Z-
dc.date.available2015-06-12-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationArmijos Yambay Karen de Fatima.(2015).Students perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools .(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención: inglés ) UTPL.Guayaquiles_ES
dc.identifier.other1159770-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12557-
dc.descriptionEste estudio titulado “Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools” analiza desde el punto de vista de los estudiantes, aquellos factores que afectan su producción oral en el salón de clase. Esta investigación se efectuó en un colegio privado de Guayaquil. La muestra fueron cinco clases de veinte estudiantes. Tres clases fueron de 3ro de Bachillerato y dos clases de 2do de Bachillerato. Para investigar los factores que afectan la voluntad de hablar de los estudiantes, se usó el método cualitativo. Se aplicó a los estudiantes una encuesta con siete preguntas. Luego para obtener información de lo que sucede con la comunicación oral en el salón, se realizó una hora de observación por cada clase. Finalmente, los resultados de las encuestas fueron tabulados y comparados con las observaciones realizadas. Después de un profundo análisis, se concluyó que en primer lugar la motivación, luego el nivel de suficiencia de inglés y finalmente la personalidad son factores que influyen la voluntad de los estudiantes para comunicarse oralmente.es_ES
dc.description.abstractThis study called “Students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools” analyzes and determines what factors affect students’ oral production from their point of view. This investigation was carried out in a private high school in Guayaquil, where students had heterogeneous English levels. The sample consisted in five classes of twenty students. Three classes were in 3rd senior year and the two other classes were in 2nd senior year. The qualitative method was used to investigate the factors that affect students’ willingness to orally communicate from their perspective. A survey containing seven questions was applied to the students. After this, one hour of observation per class was made in order to retrieve actual information about what happens with oral communication inside the classroom. Finally, the survey results were tabulated and then compared to the observations made. After a thorough analysis, it was concluded that first of all motivation, then student’s proficiency level and finally personality are factors that influence students’ willingness to orally communicate.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.subjectEducacion secundariaes_ES
dc.subjectLengua inglesa- Enseñanzaes_ES
dc.subjectGramática inglesaes_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicases_ES
dc.titleStudents perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Armijos_Yambay_Karen_De_Fatima.pdf788.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.