Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12559
Title: | The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools |
Authors: | Benítez Correa, Carmen Delia Bermúdez Guerrero, María Elisa |
Keywords: | Educación Secundaria Gramática inglesa Lengua inglesa -enseñanza Licenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicas |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Bermúdez Guerrero María Elisa. (2015).The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools .(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención: inglés ) UTPL.Quito |
Abstract: | Large classes and how they might affect learning have been an issue of research in many countries. This study titled, “The influence of large classes in the English teaching-learning process in Ecuadorian high schools” is intended to determine whether or not large classes affect the English teaching-learning process. The participants of this research were two hundred eighty seven students from 8th grade to 3rd senior year of two secondary schools in Quito who were the sample of this study. The research was designed with a quantitative and qualitative method. A likert questionnaire with 21 items was applied to participants in order to gather information about large classes and how they might influence on instructional, social and psychological aspects. The analysis of the data has been supported with graphics which display the results and the findings will describe the type of implications that large classes might cause. It is concluded that a large class does not influence on academic, social or psychological aspects; on the contrary, there are several positive aspects which can become advantages to improve the English teaching-learning process. Key words: language learning, large classes, communication, classroom, activities. |
Description: | Las aulas numerosas y como podrían afectar el aprendizaje ha sido motivo de investigación en muchos países. Este estudio titulado “The influence of large classes in the English teaching-learning process in Ecuadorian high schools (El efecto que las clases numerosas causan en el proceso de enseñanza-aprendizaje de Inglés en los colegios Ecuatorianos)” tiene como propósito determinar si las clases numerosas afectan o no el proceso de enseñanza –aprendizaje de Inglés. Los participantes de esta investigación fueron 287 estudiantes desde octavo hasta tercero bachillerato de dos colegios en Quito quienes fueron la muestra de este trabajo. Esta investigación se diseñó con el método cuantitativo y cualitativo. Se aplicó un cuestionario de 21 items a los estudiantes cuyo propósito es recolectar información hacer de cómo podrían afectar las clases numerosas a los aspectos académicos, sociales y psicológicas. El análisis de los datos ha sido respaldado con gráficos que muestran los resultados y los hallazgos describen el tipo de repercusión que las clases numerosas podrían tener. De esta investigación se concluyó que las clases numerosas no afectan a los aspectos académicos, sociales o psicológicos por el contrario, existen muchos aspectos positivos que pueden tomarse como ventajas para mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje del Inglés. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12559 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bermudez_Guerrero_Maria_Elisa.pdf | 737.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.