Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12560
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBenítez Correa, Carmen Delia-
dc.contributor.authorBonilla Quimbiulco, Javier Oswaldo-
dc.date.accessioned2015-06-12T15:33:16Z-
dc.date.available2015-06-12-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationBonilla Quibiulco Javier Oswaldo.(2015).The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian public high schools.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención: inglés ) UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.other1159773-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12560-
dc.descriptionEl tema de esta investigación es “The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadoran high schools”. Este estudio está apoyado en las respuestas y enunciados analizados en relación con las implicaciones que tienen las clases numerosas en el área educativa, social y psicológica. Las muestras fueron seleccionadas de dos colegios ecuatorianos, ubicados en el norte de Quito, fueron doscientos estudiantes escogidos quienes pertenecían a noveno y décimo año de Educación General Básica y primero a tercer año de Bachillerato. El método empleado para recoger la información fue cuantitativo, el cuestionario se basó en 21 enunciados, los que fueron divididos en tres secciones: 9 enunciados señalando temas académicos, 5 enunciados sobre temas sociales, y 7 enunciados sobre temas psicológicos. Después de analizar e interpretar los datos, se estableció que un gran número de estudiantes no han sido afectados por el grupo numeroso y pueden desarrollar actividades para reforzar las cuatro habilidades básicas del idioma Inglés. Además ellos tienen una buena relación con su profesor y sus compañeros de clase.es_ES
dc.description.abstractThe topic of this study is “The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadoran high schools”. This study is based on the analysis of the instructional, social, psychological implications that large classes have on the teaching-learning process. The samples were selected from two Ecuadorian high schools, located in the north of Quito. The sample consisted on 200 students who belonged to 8th, 9th, 10th levels of Basic General Education and first to third year of senior high school. The method employed to gather the information was the quantitative method. The questionnaire was divided into three sections, 9 items pointing on academic issues, 5 items on social facts and 7 items on psychological issues. After analyzing and interpreting data, it was established that a large number of students have not been affected by large classes, because they can develop complex activities to reinforce the four skills of English language in class, also they have a good relationship with their teacher as well as their classmates.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.subjectEducación Secundariaes_ES
dc.subjectGramática inglesaes_ES
dc.subjectLengua inglesa -enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicases_ES
dc.titleThe influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian public high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bonilla_Quimbiulco_Javier_Oswaldo.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.