Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12563
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNesterenko, Nina-
dc.contributor.authorDe Mera Ureta, Verónica Verenice-
dc.date.accessioned2015-06-12T17:08:05Z-
dc.date.available2015-06-12-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationDe Mera Ureta Verónica Verenice.(2015).The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención: inlés ) UTPL.Mantaes_ES
dc.identifier.other1159775-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12563-
dc.descriptionEl tema de ésta investigación es “The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools” y el propósito de ésta investigación es determinar si o no las clases numerosas afectan en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés, está enfocado también en factores que pueden impedir a productividad del estudiante. El método usado en ésta investigación fue cuantitativo, las muestras fueron tomadas de un colegio Ecuatoriano, localizado en Manta; los encuestados fueron de noveno y décimo año de Educación Básica, primer y tercer año de Bachillerato. Las respuestas de los estudiantes fueron tomadas de un cuestionario con 21 interrogantes contenidas en 3 secciones, enfocadas en los aspectos académicos, sociales y psicológicos. La conclusión de éste trabajo es que en clases numerosas los estudiantes tienen oportunidad de expresar sus ideas, especialmente a través de grupos de trabajo y enriquecerse con la variedad de recurso humano. Sin embargo, debido a la cantidad de estudiantes, el trabajo del profesor es difícil porque no hay un buen control de comportamiento y la retroalimentación es pobre en algunos estudiantes.es_ES
dc.description.abstractThe topic of this research is “The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools” and the purpose of this research is to determine whether or not large classes affect the English teaching-learning process. It is also focused on factors that may inhibit the output of students. The method used to analyze the data was quantitative, the contributors of this project were taken from one private Ecuadorian high school, located in Manta; the respondents were from ninth and tenth grade of Basic General Education and first and third year of senior school. The answers of the students were analyzed through a questionnaire with 21 statements divided into three sections, academic issue, social issue and psychological issue. The conclusion of this work is that in large class students always have the opportunities to express opinions especially throughout group work, and enrich the learning process and make it more enjoyable. However, due to the significant amount of students, teachers’ work becomes difficult. The students do not have a good control and the feedback is so poor.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.subjectEducación Secundariaes_ES
dc.subjectGramática inglesaes_ES
dc.subjectLengua inglesa -enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicases_ES
dc.titleThe influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
De_Mera_Ureta_Veronica_Verenice.pdf962.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.