Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12564
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBenítez Correa, Carmen Delia-
dc.contributor.authorGonzález Bueno, María Fernanda-
dc.date.accessioned2015-06-12T19:08:12Z-
dc.date.available2015-06-12-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationGonzález Bueno María Fernanda.(2015).Factors that affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools .(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención: inglés ) UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.other1159780-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12564-
dc.descriptionEl propósito de este estudio es identificar y analizar los factores que afectan el proceso de enseñanza aprendizaje del inglés en colegios secundarios privados en Ecuador. Se llevó a cabo en Quito en cinco instituciones privadas localizadas en el norte de la ciudad y que atienden a estudiantes de clase media. Para la recolección de información se utilizaron cuestionarios para estudiantes y para profesores y hojas de observación. La observación de las clases permitió obtener información de primera mano del proceso de enseñanza-aprendizaje. Las entrevistas después de clase que se mantuvieron con los profesores proporcionaron información adicional para apoyar la discusión y hacer las conclusiones. De acuerdo con los resultados, noventa y tres por ciento de los profesores tienen un título de tercer nivel. El nivel de inglés de los maestros oscila entre A1 y C1 del CEF. Los grupos de alumnos son pequeños y la mayoría de las clases están bien implementadas. La tecnología se usa diariamente solo en algunas instituciones.es_ES
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify and analyze the factors that affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools. It was carried out in Quito in five private schools that are located in the northern area of the city and attend middle class students. Students’ and teachers’ questionnaires as well as observation forms were used for the data collection. Class observations allowed getting first- hand information on the teaching-learning process. After-class interviews held with the teachers provided additional background for the discussion and elements to draw conclusions. According to the results, ninety-three percent of the teachers have a B.A. degree. Teachers’ English proficiency level ranges from A1 to C2, CEF descriptors. Classes are small and most of the classrooms are well furnished. Only some schools use technology on a daily basis.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.subjectGramática inglesaes_ES
dc.subjectLengua inglesa- Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleFactors that affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gonzalez_Bueno_Maria_Fernanda.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.