Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12568
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGonzález Torres, Paúl Fernando-
dc.contributor.authorRamos Verdesoto, Omar Alí-
dc.date.accessioned2015-06-15T13:44:49Z-
dc.date.available2015-06-15-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationRamos Verdesoto Omar Alí.(2015).Teachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador .(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención: inglés ) UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.other1159866-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12568-
dc.descriptionEsta investigación evalúa el tópico “Las percepciones de los profesores y estudiantes en la enseñanza de Inglés en clases pequeñas en Ecuador”. La meta del Gobierno es mejorar la enseñanza del Inglés, por lo tanto, el estudio fue hecho para conocer el efecto que genera el aprendizaje del Inglés con pocos estudiantes y medir sus beneficios académicos. La muestra para este estudio fue tomada a través de encuestas. Cinco clases desde octavo a décimo curso de Educación General Básica, y de primero a segundo de Bachillerato en un Colegio privado en Quito, “Unidad Educativa Letort”, cursos con no más de 20 estudiantes entre los 12-16 años de edad. Para la investigación cuantitativa, estudiantes y profesores recibieron una encuesta con 22 y 21 preguntas respectivamente. Para la investigación cualitativa, 5 horas de clase fueron visitadas completando la hoja de observación. Las conclusiones indicaron que profesores y estudiantes percibieron a las clases pequeñas como un factor beneficioso que facilita el manejo de la clase, aumenta la interacción entre profesores-estudiantes y estudiantes-estudiantes; hay efectividad en la enseñanza, mejorando la atmosfera de aprendizaje.es_ES
dc.description.abstractThis research evaluates the topic “Teachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador”. The government goal is to increase the teaching of English, so the study was done to know if working with small classes benefits learning in relation with the pupil´s progress. The samples were taken with surveys in 5 classes comprehended from eighth to tenth grade of Basic General Education, and from first to second grade of Senior High School in a private high school located in Quito “Educational Unit Letort”, each class with no more than 20 students between 12-16 years old. To analyze the data, a quantitative approach was used. A questionnaire of 21 and 22 questions for teachers and students was administered. Their responses were qualitatively analyzed according to the frequency found for each question. Additionally, 5 hours of class observation was performed which served to support and compare the results. The findings demonstrated that teachers and students perceived small classes to be beneficial for classroom management. It also enhance interaction between teacher-students and student-student, improving teaching effectiveness and learning atmosphere.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.subjectEducación Secundariaes_ES
dc.subjectGramática inglesaes_ES
dc.subjectLengua inglesa -enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicases_ES
dc.titleTeachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuadores_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ramos_Verdesoto_Omar_Alí.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.