Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/12930
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUlehlova, Eva-
dc.contributor.authorFlores Medina, Norma Indira-
dc.contributor.authorPrócel Soto, Roberto Wladimir-
dc.date.accessioned2015-08-26T16:34:20Z-
dc.date.available2015-08-26-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationFlores Medina Norma Indira;Prócel Soto Roberto Wladimir.(2015).The Influence of Large Classes in the English Language Teaching Learning Process in Ecuadorian High Schools .(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés.).UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12930-
dc.descriptionEste trabajo tiene la intención de determinar si las clases numerosas tienen alguna clase de influencias en el proceso de la enseñanza y aprendizaje del Inglés en colegios del Ecuador, buscando recolectar información acerca de las implicaciones de instrucción, sociales y psicológicas asociadas a clases grandes en número en el proceso de la enseñanza y aprendizaje de del idioma extranjero. Una encuesta fue diseñada para reunir información de los participantes. Los sujetos fueron estudiantes de un colegio de Quito, cursando el octavo, décimo y primero de bachillerato. Las preguntas fueron brindaron a los estudiantes la oportunidad de elegir la opción que mejor describiera la forma en cómo se sienten acerca de las circunstancias de la clase en una variedad de temas, todos ellos relacionados con el objetivo original de este trabajo. Los métodos utilizados para recolectar y analizar la información fueron cualitativos y cuantitativos. Los resultados en este estudio establecen que el número de estudiantes en una clase, por lo menos en este caso, no tuvo una influencia decisiva sobre el proceso de enseñanza y aprendizaje.es_ES
dc.description.abstractThis work has the intention of determining whether if large classes have some kind of influence in the English teaching-learning process in Ecuador’s high schools, seeking to collect information about the instructional, social and psychological implications linked to numerous classes in the foreign language teaching-learning process. A survey questionnaire was designed to gather data from the participants, who were high school students, as well as the English teachers involved with their tutoring from Quito, in eight, tenth and first of Senior high school. The questions led the students to choose the option that best described the way they feel about the class circumstances in a variety of topics, all of them related to the original objective of this work. As part of the tools used in this work, it can also be counted class observation sheets. Approaches as qualitative and quantitative methods were used to analyze the results. The conclusion highlights the fact that the amount of students in a classroom, at least in this case, did not have a decisive influence over the teaching-learning process.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectEducación Secundariaes_ES
dc.subjectIngléses_ES
dc.subjectEnseñanzaes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en cienciasde la educación mención ingléses_ES
dc.titleThe Influence of Large Classes in the English Language Teaching Learning Process in Ecuadorian High Schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Flores_Medina_Norma_Indira_Procel_Soto_Roberto_Wladimir.pdf2.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.