Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13142
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPinza Tapia, Eliana Ivanova-
dc.contributor.authorFlores Limongi, María de la Merced-
dc.date.accessioned2015-09-18T13:31:57Z-
dc.date.available2015-09-18-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationFlores limongi María de la Merced.(20159.Teachers and students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador .(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Mantaes_ES
dc.identifier.other1162661-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13142-
dc.descriptionEl presente estudio investigó la percepción de maestros y estudiantes sobre la enseñanza del Inglés en clases pequeñas en el Ecuador; con este propósito se seleccionó 5 maestros y 44 estudiantes de cinco colegios y dos institutos en la ciudad de Manta provincia de Manabí. Para obtener información se aplicaron dos cuestionarios, uno para maestros y otro para estudiantes; además se adquirió información adicional a través de observaciones de clases. La información obtenida de ambos cuestionarios fue presentada cuantitativamente, detallada y analizada en referencia con los resultados de las observaciones y con la más relevante literatura previamente investigada. Los resultados del presente estudio demostraron que hubo muchos beneficios en la enseñanza y aprendizaje del Inglés en clases pequeñas; los maestros brindaron una adecuada retroalimentación ya que tuvieron el tiempo necesario para cada estudiante; hubo mucha interacción entre maestros y estudiantes; además, las actividades de escuchar, hablar, leer y escribir fueron desarrolladas con mayor control por parte del maestro; finalmente, los estudiantes se sintieron a gusto de hablar frente a sus compañeros y motivados a participar debido a que eran pocos.es_ES
dc.description.abstractThe present study investigated the teachers and students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador; for this purpose, the population sample composed by five teachers and forty-four students was selected from three high schools and two institutes from the city of Manta in the province of Manabi. In order to gather data two questionnaires were applied, one for teachers and another for students; furthermore, additional information was obtained through class observations. The data obtained from both questionnaires was quantitatively presented, described and analyzed in comparison with the results of the observations and the most relevant literature that was previously investigated. The results of the current study showed that there were many benefits of teaching and learning English in classes with small number of students; teachers provided an adequate feedback because they had enough time to spend for each student; there was much teacher-student interaction; also, listening, speaking, reading and writing activities were developed with more teacher control; finally, the students felt in comfort to talk in front of their classmates and motivated to participate because they were few.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectInglés- enseñanzaes_ES
dc.subjectLengua inglesa- Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleTeachers and students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuadores_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Flores_Limongi_Maria_de_la_Merced.pdf607.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.