Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13144
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBurneo Burneo, Rosario María-
dc.contributor.authorMaldonado Valdivieso, Marlebne Esperanza-
dc.date.accessioned2015-09-18T14:03:41Z-
dc.date.available2015-09-18-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationMaldonado Valdivieso Marlene esperanza.(2015).Teachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador /.(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.other1162669-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13144-
dc.descriptionEsta investigación aborda el tema “percepciones de los profesores y estudiantes acerca de la enseñanza del idioma Inglés en clases pequeñas en Ecuador. La investigación en este estudio se basa en los resultados de la percepción de los profesores y estudiantes usada como medio para encontrar las dificultades o los beneficios que produce la enseñanza del idioma Inglés en clases pequeñas. Se hizo una observación de clases a 5 profesores y 60 alumnos en 2 institutos de inglés en Quito en los cuales los profesores trabajaban con un pequeño número de estudiantes de 10 a 15 por clase. Los estudiantes son de diferentes edades y niveles de conocimiento del idioma. Ellos fueron encuestados con 42 preguntas divididas en cuatro grupos A, B, C, D, de acuerdo con el propósito del investigador. Como complemento, se recopiló extenso material bibliográfico mismo que fue obtenido de libros físicos y virtuales. Para obtener información auténtica, todas las preguntas fueron analizadas a través de los métodos cuantitativos y cualitativos los cuales permiten medir los resultados estadísticos basados en criterios confiables. Los resultados de la investigación indican que los profesores prefieren trabajar en clases pequeñas porque les permite aplicar y practicar las técnicas y estrategias entre profesores y alumnos que ayudan a mejorar su autoestima y conocimiento.es_ES
dc.description.abstractThis research addresses the topic “teachers and students perceptions of teaching English in small classes in Ecuador”. The action investigated in this study is based on teachers’ and students’ perceptions related to the statement which attends as a means to find the difficulties or benefits occurring in the teaching of languages in small classes. I observed five teachers and 60 students in two English institutes in Quito where teachers worked with a small number of students, from ten to fifteen per class. Students were of different ages and English language levels. They were asked 42 questions divided in four groups A, B, C, D, according to the purpose of the research. As a complement, extensive bibliographic materials were gathered from physical and virtual books. To gather authentic information, all questions were analyzed through quantitative and qualitative methods which allows statistical measurement based in confident criteria. The research results show that English teachers prefer working in small classes because it allows them to apply and practice techniques and strategies between teacher and students which aids their self-esteem and knowledge. Key words: research, small classes, teachers, students, perception, English, quantitative, qualitative, tabulation, questionnaire, questions, answers, to find out.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectInglés- enseñanzaes_ES
dc.subjectLengua inglesa- Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleTeachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador /es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maldonado_Valdivieso_Marlene_Esperanza.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.