Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13150
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Vargas Saritama, Alba Bitalina | - |
dc.contributor.author | Salas Zaruma, Víctor Hugo | - |
dc.date.accessioned | 2015-09-18T17:00:50Z | - |
dc.date.available | 2015-09-18 | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Salas Zaruma Víctor Hugo.(2015).The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools.(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Cuenca | es_ES |
dc.identifier.other | 1162704 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13150 | - |
dc.description | El objetivo del estudio es determinar los efectos pedagógicos, sociales y psicológicos que las clases numerosas tienen en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera. Para alcanzar este objetivo, un cuestionario fue entregado a los estudiantes con el propósito de conocer sus opiniones sobre las diferentes preguntas de la encuesta. La investigación fue realizada en dos de los más grandes y populares colegios de Paute. La muestra para este estudio incluyó ciento ochenta y seis estudiantes. Las aulas seleccionadas fueron aquellas con treinta y cinco estudiantes o más, desde el octavo de educación básica hasta el tercero de bachillerato. Para el análisis cuantitativo, la información de los estudiantes que están de acuerdo y totalmente de acuerdo fue agrupada para ser contrastada con la información de aquellos que están parcialmente de acuerdo y en desacuerdo. Las conclusiones de la investigación cualitativa y cuantitativa revelaron que los efectos pedagógicos: falta de refuerzo efectivo y actividades como competencias, debates o juegos, tuvieron el porcentaje más alto sobre la no muy buena relación entre los estudiantes y el profesor el cual es el mayor efecto social y el estrés durante la clase como el mayor efecto psicológico en el proceso de enseñanza- aprendizaje del idioma inglés. | es_ES |
dc.description.abstract | The purpose of the study is to determine what instructional, psychological and social effects do large classes have on the learning of English as a foreign language. In order to achieve this objective, a questionnaire was given to the students to know their opinions about the different statements presented in the survey. The research was conducted in Paute, in two of the biggest and most popular public high schools. The sample for this study included one hundred eighty six students. The classrooms selected were those having thirty five students or more; from eight of basic education to third of bachelor. For the quantitative analysis, the information from those students who agree and totally agree, in the survey, was compiled in order to be contrasted with the information of those who partially agree and disagree. The findings of the qualitative and quantitative research revealed that the instructional effects: lack of regular feedback and activities like competitions, debates or games, have the highest percentage over the not good enough relationship between students and the teacher which is the major social effect and the stress during the class as the major psychological effect on the English language teaching-learning process. | es_ES |
dc.language | spa | es_ES |
dc.subject | Inglés- enseñanza | es_ES |
dc.subject | Lengua inglesa- Enseñanza | es_ES |
dc.subject | Licenciado en ciencias de la educación mención inglés Tesis y disertaciones académicas | es_ES |
dc.title | The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Salas_Zaruma_Victor_Hugo.pdf | 845.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.