Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13452
Title: The level achieved by graduated students of two English language learning academies in Loja.
Authors: Sarango Rivas, Sara Salomé
metadata.dc.contributor.advisor: Zuñiga Ojeda, Alexandra
Keywords: Inglés – Enseñanza – Aprendizaje
Inglés – Nivel de conocimientos
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés – Tesis y disertaciones académicas.
metadata.dc.date.available: 2015-11-21
Issue Date: 2015
Citation: Sarango Rivas, Sara Salomé. (2015). The level achieved by graduated students of two English language learning academies in Loja. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja.
Abstract: The topic of this research is “The level achieved by graduated students of two English language learning academies in Loja”. Its main objective is to identify the English level achieved by students in these institutions. The sample consisted of 14 students who have already finished their English learning program in two academies in Loja. The age of the students, varies from 20 to 23 years old. The information was gathered through two instruments; a questionnaire with open and close-ended questions and an English Proficiency Test. In the former, participants provided information about their English learning experiences and its benefits. The latter collected numeric data about their English proficiency level. The qualitative and quantitative methods were used in this study. After analyzing the data, the findings revealed that students achieved a high-intermediate level of English, which is not the level that academies established for students to reach at the end of the program. In addition, the level achieved allows students to perform in the four main English skills (listening, speaking, reading and writing).
Description: El tema de esta investigación es "El nivel alcanzado por estudiantes de dos academias de aprendizaje del idioma inglés en la ciudad de Loja". El objetivo principal es determinar el nivel de inglés de los estudiantes en estas instituciones. La muestra consistió en 14 estudiantes que terminaron su programa de aprendizaje del idioma inglés en las academias, la edad de los estudiantes es de 20 a 23 años. La información se obtuvo a través de dos instrumentos, un cuestionario con preguntas abiertas y cerradas y un examen de aptitud en el idioma inglés. En el primer caso, los participantes proporcionaron información sobre sus experiencias al aprender el idioma inglés y sus beneficios. El segundo recoge datos numéricos acerca de sus conocimientos de inglés. Se utilizaron los métodos cualitativo y cuantitativo. Los resultados revelaron que los alumnos alcanzaron un nivel intermedio-alto de inglés, lo cual no es el nivel de egreso que las academias establecen al final del programa. Adicionalmente, los estudiantes son capaces de desempeñarse con eficiencia en las cuatro principales habilidades del inglés, (escuchar, hablar, leer y escribir).
metadata.dc.identifier.other: 1165359
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13452
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SARANGO RIVAS SARA SALOMÉ.pdf858.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.