Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13479
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArias Córdova, María Olivia-
dc.contributor.authorGonzaga Sánchez, Lizeth Katherine-
dc.date.accessioned2015-11-26T22:40:36Z-
dc.date.available2015-11-26-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationGonzaga Sánchez, Lizeth Katherine. (2015). An EFL students’ case study in written grammar errors and mistakes when learning English as a foreign language. (Trabajo de Titulación de Licenciada en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja.es_ES
dc.identifier.other1165566-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13479-
dc.descriptionEl presente trabajo investigativo “An EFL students’ case study in written grammar errors and mistakes when learning English as a foreign language” se enfoca en los errores gramaticales escritos al estudiar inglés como lengua extranjera por parte de los alumnos de la asignatura de Communicative Grammar II, en los cursos “A” y “B” en una institución de educación superior en la ciudad de Loja. El propósito para esta investigación es encontrar información concerniente a los errores más comunes que se realizan cuando se estudia Inglés como lengua extranjera, aquí se hace una distinción entre errores que los alumnos realizan sabiendo la correcta estructura gramatical, así como los erros que los alumnos cometen sin tener conciencia del mismo. De igual manera, es vital describir, analizar e interpretar los resultados obtenidos de los errores que los estudiantes realizan así como distinguir cómo los estudiantes se sienten cuando el profesor corrige sus errores ayudando a comprender cómo ellos reciben la información. Para esto fue necesario utilizar el método cualitativo y el cuantitativo.es_ES
dc.description.abstractThis research study is about an EFL students’ case study in written grammar errors and mistakes when learning English as a foreign language in Communicative Grammar II courses “A” and “B” in an institution of higher education in Loja city. The purpose for this research case study is to provide an overview of the most common grammatical errors made by EFL learners in writing. Besides, it is vital to describe, analyze, and interpret the results of errors and mistakes students make when learning English as a foreign language and distinguish how students feel when their teachers correct mistakes. Twenty seven students and two teachers were selected as a sample. Surveys, narrative passages, and six class observations were necessary to apply for gathering the information. This study was conducted using a mixed method approach involving both quantitative and qualitative process. The qualitative method was used for gathering the information in all of the process, and the quantitative method was used for numerical data. It was found that students are not aware when they make mistakes, and they are not conscious on which errors they makees_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectIngléses_ES
dc.subjectInglés – Enseñanza – Aprendizajees_ES
dc.subjectGramática inglesaes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas – Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleAn EFL students’ case study in written grammar errors and mistakes when learning English as a foreign languagees_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GONZAGA SANCHEZ LIZETH KETHERINE.pdf2.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.