Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13508
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCabrera Solano, Paola Alexandra-
dc.contributor.authorMacías Parrales, Tania Maricela-
dc.date.accessioned2016-01-08T13:02:14Z-
dc.date.available2016-01-08-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationMacías Parrales Tania Maricela.(2015).The influence of large classes in the English language teaching learning process in Ecuadorian high schools.(trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Portoviejoes_ES
dc.identifier.other1168346-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13508-
dc.descriptionLa presente investigación analiza la influencia de las clases numerosas en el proceso de enseñanza aprendizaje del idioma Inglés en los colegios del Ecuador. Durante la investigación de campo, se observaron cinco clases para identificar las consecuencias educativas, sociales y psicológicas en el proceso de enseñanza-aprendizaje. El estudio se llevó a cabo en cinco colegios públicos y privados ubicados en la ciudad de Jipijapa provincia de Manabí, Ecuador en el año 2013. La muestra estuvo conformada por estudiantes del 8vo al 10mo año de educación básica, donde cada aula tiene más de 35 estudiantes. Los métodos utilizados en este estudio fueron el cuantitativo y cualitativo para obtener información de las principales implicaciones que influyen en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés en clases numerosas. Los resultados de esta investigación muestran que las principales implicaciones en el proceso de enseñanza-aprendizaje son la falta de manejo de las destrezas, el tamaño de las clases, entre otros. Los resultados obtenidos beneficiarán a los profesores y alumnos que están involucrados en el proceso de enseñanza-aprendizaje porque tendrán mejores oportunidades en su vida académica y profesional.es_ES
dc.description.abstractThis research analyzed the influence of large classes in the English language teaching –learning process in Ecuadorian high schools. During the field research, five classes were observed to identify the instructional, social, and psychological implications that large classes have on the teaching - learning process. This study was carried out in five public and private high schools located in the city of Jipijapa, in the province of Manabí, Ecuador in 2013. The sample consisted of students from 8th to 10th year of basic education, where each class has more than 35 students. The methods used in this research were quantitative and qualitative in order to obtain accurate information about the main implications that influence the English language teaching-learning process in large classes. The results of this research show that the factors that influence the English language teaching-learning process are lack of skills in managing learning, class size, among others. The obtained results will benefit teachers and students who are involved in the teaching learning process because they will have better opportunities in their academic and professional lives.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectInglés- enseñanzaes_ES
dc.subjectLengua inglesa- Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleThe influence of large classes in the English language teaching learning process in Ecuadorian high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Macias_Parrales_Tania_Maricela.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.