Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13519
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorParedes Zuñiga, Fabián Marcelo-
dc.contributor.authorHenriques Montenegro, David Arturo-
dc.date.accessioned2016-01-08T14:19:18Z-
dc.date.available2016-01-08-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationHenriques Montenegro David Arturo.(2015).The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools.(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPl.Guayaquiles_ES
dc.identifier.other1168320-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13519-
dc.descriptionEl sistema educativo ecuatoriano ha sido modificado en los últimos años y diversas metodologías han sido aplicadas. El propósito de esta investigación es de analizar y entender los efectos que tienen las clases numerosas en la secundaria y las influencias que tiene en el proceso de enseñanza e aprendizaje, aspectos que al final afectan a los estudiantes. Para poder recopilar información, una encuesta fue dada a estudiantes de secundaria de unos colegios públicos de 10mo hasta 3ro bachillerato. La encuesta fue realizada por 208 estudiantes, de dos colegios de la ciudad de Guayaquil. Después de recopilar la información, las respuestas fueron tabuladas y clasificadas para dar una descripción completa y su análisis respectivo. Esta investigación ha demostrado que los docentes en colegios ecuatorianos aplican estrategias que mejoran el proceso de enseñanza e aprendizaje. Sin embargo, debido al alto número de estudiantes las clases, estas estrategias fallan en la práctica ya que no transmiten la necesidad de la clase completa, dejando la mayoría de estudiantes desatendidos y presentando dificultades en el proceso de las áreas de instrucción, social y psicológico.es_ES
dc.description.abstractThe Ecuadorian educational system has gone through modifications in the last years and different methodologies have been applied in class. The purpose of this research is to analyze and understand the effects of large classes in Ecuadorian high schools and the influence it has in the learning- teaching process, aspects that at the end, result in affecting the students. In order to gather compelling information a questionnaire survey was given to students from 10th to 13th grade English classes in public high schools. The survey was completed by 208 EFL students, all which were from two different high schools in Guayaquil. After collecting the information, the answers were tabulated and classified for a complete description and for its respective analysis. This research has demonstrated that teachers in Ecuadorian high schools apply strategies that enhance the teaching-learning process. However, because of the high number of students in each class, these strategies fail since they do not convey the needs of the entire class, leaving most students unattended and presenting issues in the instructional, social, and psychological areas in the process.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectInglés- enseñanzaes_ES
dc.subjectLengua inglesa- Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleThe influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Henriques_Montenegro_David_Arturo.pdf371.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.