Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13526
Title: The influence of classroom environment on students learning at a private high school in the city of Loja.
Authors: Orellana Rosillo, Karen Alejandra
metadata.dc.contributor.advisor: Solano Jaramillo, Lida Mercedes
Keywords: Educación secundaria
Inglés – Enseñanza – Aprendizaje
Lenguaje y lenguas – Enseñanza.
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-01-08
Issue Date: 2016
Citation: Orellana Rosillo, Karen Alejandra. (2015). The influence of classroom environment on students learning at a private high school in the city of Loja. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Ingles). UTPL, Loja.
Abstract: This study investigates the influence of the learning environment on student´s learning at a private high school in the city of Loja. The main purpose of this study was to investigate the influence of classroom environment on students’ learning. The quantitative and qualitative methods were used to carry out this research. The sample consisted of 50 students from eight grades between 11 and 12 years old. The principal sources of data collection were students’ questionnaires and class observations. Questionnaires were applied based on three different areas classroom environment factors, teacher specific factors, and students’ specific factors. The most important finding obtained from this study was that inside the class there are some factors that affect the learning environment such as the lack of natural light inside the classroom and that inside the classroom there is no fresh air coming from out side.
Description: Este trabajo investiga la influencia del ambiente en el aprendizaje de los niños in una escuela privada de la ciudad de Loja. El factor principal de este estudio fue identificar y analizar los factores que afectan el ambiente de aprendizaje en los estudiantes. Para llevar a cabo esta investigación cuestionarios fueron aplicados basados en tres diferentes áreas factores del aula, factores específicos del profesor y factores específicos del alumno. La muestra consistió en 50 estudiantes de octavo grado entre las edades de 11 a 12 años pertenecientes a una escuela privada de la ciudad de Loja. Con el fin de obtener datos el método cuantitativo y cualitativo fueron usados. La fuente principal de la recolección de datos fueron los cuestionarios a los alumnos y las observaciones de clases. La profesora y los alumnos contestaron las 50 preguntas, las respuestas fueron analizadas basadas en los estudios realizados anteriormente sobre el tema, las encuestas y las observaciones de las clases, de esta manera se pudo concluir que dentro del aula hay muchos factores que afectan el ambiente del aprendizaje como la falta de luz natural dentro del aula y que dentro del aula no hay aire fresco que venga de afuera del aula.
metadata.dc.identifier.other: 1167602
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13526
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS KAREN ORELLANA22.pdf910.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.