Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13583
Title: Diseño de un plan integral de comunicación interna en la EMAC EP como una cultura organizacional.
Authors: Cevallos Duque, Marcelo Eduardo
Castro Andrade, Rommel Oswaldo
Keywords: Administración de empresas
Comunicacion organizacional
Cultura organizacional
Magister en gestión empresarial- Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2015
Citation: Castro Andrade Rommel Oswaldo.(2015).Diseño de un plan integral de comunicación interna en la EMAC EP como una cultura organizacional..(Trabajo de titulación de magister en gestión empresarial).UTPL.Cuenca
Abstract: EMAC Company for EP, as a prestigious company services nationwide in terms of collection, sweeping, and maintenance of green areas, have a comprehensive internal communication plan is a challenge; since the idea is to achieve coordination and cooperation of each and every employee of the company, with the growth and development of the same, with clear specific objectives, to achieve the strategic objectives, implementing internal communication policies, establishing channels more efficient and effective to improve the commitment and active participation among employees, management and the various departments of the company internal communication, all as part of an organizational culture, considering internal communication as a strategic tool to retain , motivate, increase the efficiency and effectiveness of the team, mainly containing, leadership, defining areas of responsibility, definition of actors, strategy development, technological importance in communication; and definition of measuring instruments and indicators of internal communication, creating a better working environment purely administrative management of organizational type. KEYWORDS: internal communication, organizational culture, communication channels, internal communication policies, communication stratégies.
Description: Para la Empresa EMAC EP, como una empresa de servicios prestigiosa a nivel nacional en cuanto a recolección, barrido, y mantenimiento de áreas verdes, tener un plan integral de comunicación interna es un reto; ya que la idea es alcanzar la coordinación y cooperación de todos y cada uno de los empleados de la empresa, con el crecimiento y desarrollo de la misma, con objetivos específicos claros, para alcanzar los objetivos estratégicos, implementando políticas de comunicación interna, estableciendo canales de comunicación interna más eficientes y efectivos para mejorar el compromiso y la participación activa entre los empleados, la gerencia, y los diferentes departamentos de la empresa, todo esto como parte de una cultura organizacional, considerándole a la comunicación interna como una herramienta estratégica para retener, motivar, aumentar la eficiencia y eficacia del equipo humano, principalmente que contenga, liderazgo, definición de áreas responsables, definición de actores, desarrollo de estrategias, importancia tecnológica en la comunicación; y, definición de los instrumentos de medición e indicadores de la comunicación interna, creando un mejor ambiente laboral puramente administrativo a la gestión de tipo organizacional. PALABRAS CLAVES: Comunicación interna, cultura organizacional, canales de comunicación, políticas de comunicación interna, estrategias de comunicación.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13583
Appears in Collections:Magíster en Gestión Empresarial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Castro_Andrade_Rommel_Oswaldo.pdf4.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools