Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13725
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArias Córdova, María Olivia-
dc.contributor.authorNugra Cueva, Paola Estefania-
dc.date.accessioned2016-01-20T16:06:03Z-
dc.date.available2016-01-20-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationNugra Cueva Paola Estefania.(2015),Student’s perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools..(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.other1168790-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13725-
dc.descriptionEl presente estudio está enfocado a determinar cuales son los factores que motivan a los estudiantes en la participación en las actividades de “speaking” en las clases de Inglés, y tambien la relación existente entre la personalidad de los estudiantes y sus deseos de comunicarse en otro idioma. La investigacion se realizó tomando una muestra de cien estudiantes y cinco diferentes profesores de Inglés de un Colegio Particular, ubicado en la ciudad de Loja, Ecuador. Los estudiantes fueron de 12 a 17 años de edad. La poblaciòn fue obtenida por un muestreo aleatorio. Los instrumentos empleados fueron cuestionarios y fichas de observación. En este estudio se usó el método cuantitativo y cualitativo. El método Cualitativo fue aplicado para recopilar información y para los datos narrativos en todo el proceso. El método de Cuantitativo fue usado para los datos numéricos. El principal resultado de ésta investigación demuestra que la personalidad de los estudiantes, las actitudes de los profesores las actividades y los métodos usados en las clases tienen influencia en el deseo de los Estudiantes para aprender Inglés.es_ES
dc.description.abstractIt is important to give emphasis on the fact that English is known as the first and most spoken language around the world, and that reflects on the importance that nowadays people are giving to learn it. In this time, learning English has become a necessity in order to give people opportunities like to travel, make business, study abroad, etc. The present study is about the students ‘perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom and has been conducted in order to find out serious responses to the following questions: How does motivation influence students´ willingness to orally communicate?, How does proficiency level influence students´ willingness to orally communicate? and how does personality influence willingness to orally communicate? There are not many researches made on this topic, specifically about Ecuadorian high school students. It is important to develop the current research in order to determine whether they feel motivated to speak English in class or not, and what are the things that influence that motivation, also this project may define the relation between students personality and their participation in English classes. There are previous studies that analyze similar topics to the present study. First of all, the case of the research by Mohammad (2012) based on EFL learners’ Perception of Factors Influencing Willingness to Speak English in Language Classrooms. The results of this research demonstrated that the willingness to speak English is influenced by many factors, and not only to personality, as many teachers used to believe. In addition, the author found that the learners described the following facts as influencing their willingness to speak like topic familiarity, topic interest, topic preparation, sex of interlocutor, age of interlocutor, and some others described forward in the current research.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectInglés- enseñanzaes_ES
dc.subjectLengua inglesa- Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleStudent’s perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nugra_Cueva_Paola_Estefanía.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.