Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13941
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSolano Jaramillo, Lida Mercedes-
dc.contributor.authorGarcía Almeida, Diana Clemencia-
dc.date.accessioned2016-02-02T14:48:28Z-
dc.date.available2016-02-02-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationGarcía Almeida, Diana Clemencia.(2015).Teachers and Students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador.(Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación Mención Inglés).UTPL, Quito.es_ES
dc.identifier.other1169350-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13941-
dc.descriptionEl presente estudio tiene la intención de analizar la percepción de los profesores y estudiantes de la enseñanza y aprendizaje del inglés en clases pequeñas, ya que éste es uno de los factores que influye en el proceso de enseñanza aprendizaje. El propósito de este estudio es conocer los posibles beneficios de la enseñanza, estrategias, recursos utilizados, como se sienten los estudiantes, y las probables limitaciones de la enseñanza en clases pequeñas. Para este análisis se utilizó el método cualitativo con observaciones realizadas en las clases y cuantitativo mediante la aplicación de encuestas. La muestra consistió de cinco profesores y setenta y cinco estudiantes de noveno año de educación básica al tercero de bachillerato de un colegio privado de la ciudad de Quito. Los resultados revelaron que con grupos pequeños se dan resultados positivos, el progreso que reflejen los estudiantes se ve en el grado de interacción y el interés que demuestran en aprender inglés.es_ES
dc.description.abstractThe present study intends to analyze the perceptions of teachers and students about teaching and learning English in small classes, since this is one of the factors influencing the teaching and learning process. The purpose of this study is to know the possible teaching benefits, strategies, and resources used, as well as the students’ feeling, and the probable limitations when teaching English in small classes. Qualitative method with observations made in classes, and quantitative method by the application of surveys were used for this analysis. The sample consisted on five teachers and seventy-five students from the ninth year of basic education to the third year of senior high school from a private high school of the city of Quito. The results revealed that teaching and learning English in small classes ensure benefits for both teachers and students. Working in small classes allows the possibility of a better understanding of contents and tasks, improved interaction and interest in learning.es_ES
dc.languageenges_ES
dc.subjectInglés – Enseñanzaes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas – Enseñanzaes_ES
dc.subjectClase escolar – Ingléses_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleTeachers and Students’ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Garcia_Almeida_Diana_Clemencia.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.