Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13957
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | González Torres, Paul Fernando | - |
dc.contributor.author | Solis Burgos, Miguel Armando | - |
dc.date.accessioned | 2016-02-02T17:29:29Z | - |
dc.date.available | 2016-02-02 | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Solis Burgos, Miguel Armando.(2015). English language students and their motivation to learn the language.(Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Quito. | es_ES |
dc.identifier.other | 1169362 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13957 | - |
dc.description | Esta investigación está enfocada en las dificultades que los profesores de inglés tienen con sus alumnos dentro del aula. El tema de este estudio trata sobre "estudiantes del idioma inglés y su motivación para aprender el idioma". El objetivo principal es encontrar los factores motivacionales que afectan el proceso de aprendizaje de inglés. Esta investigación se llevó a cabo en 5 aulas diferentes, de primero a tercer año de bachillerato, en dos instituciones privadas ubicadas en la ciudad de Quito. Cien estudiantes de 15 a 18 años fueron encuestados y cinco profesores de 32 a 45 años fueron observados mientras enseñaban. Estas actividades fueron realizadas con el fin de determinar qué factores influyen en la motivación de los alumnos para aprender inglés. Los instrumentos utilizados fueron cuestionarios para los estudiantes y hojas de observación para registrar el desempeño del profesor en la clase. Los resultados obtenidos en esta investigación revelaron que la actitud del profesor y las actividades interactivas son los factores que necesitan más atención para motivar a los estudiantes en el aprendizaje del inglés. | es_ES |
dc.description.abstract | This research is focused on difficulties that English teachers have with their learners inside the classroom. The theme of this study is about “English language students and their motivation to learn the language”. The principal objective is to find the motivational factors that affect the learning English process. This investigation took place in 5 different classrooms and those were from first to third year of senior high school in two private institutions located in Quito city. There were a hundred of students surveyed between 15 and 18 years old, and also five teachers between 32 to 45 years old and all of them were observed while teaching. These activities were done to determine which motivational factors influence the students´ English learning. This project was developed using the quantitative method, the applied techniques were surveys and note-takings. Furthermore, the instruments used were questionnaires for students and observation sheets to record the teacher´s performance in the class. The collected data was reviewed, analyzed, sorted, described, and interpreted in relation with the literature review. The findings obtained in this research revealed that teacher´s attitude and interactive activities are the factors that need more attention in order to motivate students´ learning English. | es_ES |
dc.language | spa | es_ES |
dc.subject | Educación secundaria – Ecuador | es_ES |
dc.subject | Inglés – Enseñanza | es_ES |
dc.subject | , Lenguaje y lenguas – Enseñanza | es_ES |
dc.subject | Clase escolar – Inglés | es_ES |
dc.subject | Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas | es_ES |
dc.title | English language students and their motivation to learn the language | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Solis_Burgos_Miguel_Armando.pdf | 1.11 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.