Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14059
Title: Modelo de gestión para la administración de talento humano de la “Cooperativa de Ahorro y Crédito Pedro Moncayo Ltda.”, cantón Pedro Moncayo, Provincia de Pichincha
Authors: Galiano Andrade, Nelly Eliana
metadata.dc.contributor.advisor: Sempértegui Álvarez, Edgar Vinicio
Keywords: Empresas
Talento humano
Modelo de gestión
Magíster en Gestión Empresarial - Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-02-04
Issue Date: 2015
Citation: Galiano Andrade, Nelly Eliana. (2015). Modelo de gestión para la administración de talento humano de la “Cooperativa de Ahorro y Crédito Pedro Moncayo Ltda.”, cantón Pedro Moncayo, Provincia de Pichincha. (Trabajo de Titulación de Magíster en Gestión Empresarial). UTPL, Ibarra.
Abstract: Talent Management inside the companies is the activity that enables effective collaboration of staff to achieve the goals and objectives. In few words, a company cannot reach its full level of competition if the team is not competent. Therefore whenever the opportunity arises, it is necessary to train, develop and motivate the human group considering the basic steps to ensure that the staff is the most qualified in their area and functions. Human Resource department is responsible for managing in an appropriate way to make it possible in order to meet the objectives, rather than a single department responsible for recruitment, selection and replacement of staff. This draft presents the results of a research conducted in order to determine the current problem "Management model for the Human Resource Management" focused on developing viable solutions addressed to improve and guide the Department of Human Resource Cooperative Savings and Credit LTDA Pedro Moncayo, in its recruitment processes so that staff would be qualified. So through the Cooperative workers, the institution could achieve its goals and can develop a staff with capacity to face the challenges of these days and fulfill their responsibilities to guarantee and meet the needs of the institution and its customers
Description: La Gestión de Talento Humano en las empresas es la actividad que permite la colaboración eficaz del personal para alcanzar las metas y objetivos. Se hace necesario capacitar, preparar y motivar a la fuerza laboral, tomando las medidas necesarias para que el personal sea el más calificado dentro de su área y función. El departamento de Talento Humano es el encargado de administrar de una forma adecuada para que sea posible cumplir con los objetivos, en lugar de ser un departamento solo encargado del reclutamiento, selección y remplazo de personal. La investigación efectuada con el objetivo de determinar la problemática actual “Modelo De Gestión Para La Administración De Talento Humano” enfocado a desarrollar posibles soluciones viables direccionadas a mejorar y guiar al Departamento de Talento Humano de la Cooperativa de Ahorro y Crédito Pedro Moncayo LTDA., en sus procesos de selección de personal, de manera que el personal sea calificado logrando cumplir sus metas para afrontar los retos y desafíos de la actualidad, cumpliendo sus responsabilidades para garantizar y satisfacer las necesidades tanto de la institución como de sus clientes..
metadata.dc.identifier.other: 1169465
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14059
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Magíster en Gestión Empresarial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Galiano_Andrade_Nelly_Eliana.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools