Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14139
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSolano Jaramillo, Lida Mercedes-
dc.contributor.authorPérez Zhingri, Juan Carlos-
dc.date.accessioned2016-02-05T00:04:00Z-
dc.date.available2016-02-05-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationPérez Zhingri, Juan Carlos. (2015). Students´ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools.. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Ingles). UTPL, Cuencaes_ES
dc.identifier.other1169545-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14139-
dc.descriptionEl tema de esta investigación es percepciones estudiantiles sobre los factores que influencian su deseo de comunicarse verbalmente dentro del aula en colegios ecuatorianos. El propósito del presente estudio es profundizar el entendimiento de factores como motivación, nivel de inglés, y tipo de personalidad que afectan el deseo de los estudiantes de participar en actividades comunicativas dentro del aula. Para cumplir con este propósito 100 colegiales de la ciudad de Cuenca participaron en este estudio. La metodología utilizada para esta investigación fue cuantitativa y cualitativa, asimismo, se desarrollaron instrumentos como encuestas y hojas de observaciones para averiguar cómo los factores antes mencionados influencian la participación de los estudiantes en actividades comunicativas dentro del aula. Los datos obtenidos fueron organizados y gráficos fueron creados para facilitar el análisis de los resultados; De acuerdo a los datos obtenidos fue concluido que los estudiantes tienen actitudes positivas para participar en actividades comunicativas dentro del aula. De hecho, los estudiantes participan por un deseo de mejorar su nivel de inglés.es_ES
dc.description.abstractThis research is about students’ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools. This theme is important to study since motivation and willingness to communicate are vital for language learning of L2. The purpose of this study is to investigate factors like motivation, proficiency level, and personality type that affect students’ willingness to orally communicate. The general approach applied in this study was qualitative and quantitative. The data consisted on one hundred high school students from the city of Cuenca. Besides, this research was conducted with help of instruments as questionnaires and observation sheets in order to discover the truth about how the mentioned factors influence the participation of students in speaking activities in EFL classrooms. Thereby, the data collected was organized, and graphs were created to interpret the students’ answers. According to the data gathered, it was concluded that students have positives attitudes to participate in speaking activities. In fact, learners are motivated to speak English because they want to improve their proficiency level of English.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectEducación secundariaes_ES
dc.subjectInglés – Enseñanzaes_ES
dc.subjectEstudiantes – Comunicaciónes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas – Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleStudents´ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Perez_Zhingri_Juan_Carlos.pdf1.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.