Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSolano Jaramillo, Lida Mercedes-
dc.contributor.authorAmoroso Romero, Diana Fernanda-
dc.date.accessioned2016-03-14T16:37:34Z-
dc.date.available2016-03-14-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationAmoroso Romero, Diana Fernanda. (2016). Students’ Perceptions on the Factors that Influence their Willingness to Orally Communicate in the EFL Classroom. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación, mención Inglés). UTPL, Cuenca.es_ES
dc.identifier.other1171193-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14361-
dc.descriptionEl presente estudio busca identificar los factores que afectan a los estudiantes al momento de comunicarse oralmente utilizando el idioma Inglés dentro del aula. Esta investigación tiene como objetivo determinar si los estudiantes consideran que factores tales como: la motivación, nivel de suficiencia en el idioma Inglés, la personalidad y los métodos de enseñanza influyen en su proceso de aprendizaje y en su deseo de utilizar la segunda lengua para comunicarse en el salón de clase. El enfoque general de la investigación fue cualitativo y cuantitativo. El estudio de campo se realizó en la ciudad de Cuenca - Ecuador. Cien estudiantes de colegios públicos y privados fueron encuestados y observados. El hallazgo más importante encontrado en esta investigación, determina que la motivación de los estudiantes para comunicarse en clase utilizando el idioma Inglés depende de su tipo de personalidad. Los que son más extrovertidos tienden a participar más en las actividades en las cuales tienen que utilizar el segundo lenguaje para comunicarse en el aula.es_ES
dc.description.abstractThis research is about the students’ perceptions on the factors that affect their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools. The purpose of this study focuses on the need to determine in what way the student’s willingness to orally communicate is affected by factors such as motivation, proficiency level, personality, and teaching speaking. This research also intends to show if students really consider whether or not these factors influence their learning process and their desire to use the second language for speaking activities in the EFL classroom. The general approach of this study was qualitative and quantitative. The principal sources of data collection were students’ questionnaires and observation sheet. The field research took place in the city of Cuenca-Ecuador. One hundred students from public and private high schools were surveyed and observed. The most relevant finding obtained from this research is that students’ motivation to orally communicate in EFL classroom is related to their type of personality, those who are more extroverts tend to participate more in speaking activities using the target language.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectEducación secundaria – Ecuadores_ES
dc.subjectInglés – Enseñanzaes_ES
dc.subjectComunicación en clasees_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleStudents’ Perceptions on the Factors that Influence their Willingness to Orally Communicate in the EFL Classroomes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Amoroso_Romero_Diana_Fernanda.pdf521.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.