Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14367
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorToro Gallardo, Lisset Vanessa-
dc.contributor.authorCueva Calva, Jina Patricia-
dc.contributor.authorEscobar Arboleda, Leslye Zamira-
dc.date.accessioned2016-03-14T18:11:50Z-
dc.date.available2016-03-14-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationCueva Calva, Jina Patricia. Escobar Arboleda, Leslye Zamira. (2016). English language students and their motivation to learn the language, estudio realizado en la Unidad Educativa Nuestra Señora de Pompeya, del cantón Pastaza, provincia de Pastaza en el año lectivo 2014 – 2015. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Ingléses_ES
dc.identifier.other1171209-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14367-
dc.descriptionEl presente trabajo investigativo “English language students and their motivation to learn the language”, el presente estudio fue realizado en la Unidad Educativa Nuestra Señora de Pompeya, del cantón Pastaza, provincia de Pastaza en el año lectivo 2014 – 2015. En donde recabamos información requerida para identificar los factores que promueven e influencian al alumnado la motivación hacia el aprendizaje del idioma Inglés. Las percepciones del estudiante en relación con su motivación en el aula de inglés fueron exploradas. El enfoque general de éste estudio fue cuantitativo y cualitativo. Observaciones de clase y encuestas fueron consideradas como instrumentos para llevar acabo este estudio. Con el fin de lograr con los objetivos de esta investigación, los participantes seleccionados fueron cinco profesores y veinte estudiantes de diferentes clases. Los resultados obtenidos revelaron que numerosos factores como: el tipo de textos, el tamaño de las aulas, el tipo de relaciones profesor-alumno y la calidad de las estrategias influyen en la motivación del estudiante para aprender inglés.es_ES
dc.description.abstractThe topic of this study is English Language students and their motivation to learn the language. It aims to identify the factors that promote and influence students´ motivation toward English language learning. The students´ perceptions in relation to their motivation inside the English classroom were explored. The general approach of this study is quantitative and qualitative. Class observations and surveys were considered as instruments to perform this study. In order to achieve the objectives of this research, the selected participants were five teachers and twenty students from different classes from a high school in an urban area of Pastaza province in the Amazon Region of Ecuador. The results from the surveys were analyzed, tabulated and presented in eight graphs in the section of description, analysis and interpretation of results. Qualitative data from descriptive surveys is also included to enhance and support understanding of the findings. The results obtained revealed that numerous factors such as: the type of textbooks, the size of classes, the type of teacher-student relationships and the quality of strategies influence students' motivation to learn English.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectEducación secundaria – Ecuadores_ES
dc.subjectInglés – Enseñanzaes_ES
dc.subjectModelos de enseñanza – Ingléses_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleEnglish language students and their motivation to learn the language, estudio realizado en la Unidad Educativa Nuestra Señora de Pompeya, del cantón Pastaza, provincia de Pastaza en el año lectivo 2014 – 2015es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cueva_Calva_Jina_Patricia_Escobar_Arboleda_Leslye_Zamira.pdf2.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.