Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorToro Gallardo, Lisset Vanessa-
dc.contributor.authorJiménez Procel, Miguel Enrique-
dc.date.accessioned2016-06-23T13:16:17Z-
dc.date.available2016-06-23-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationJiménez Procel Miguel Enrique.(2916).The influence of large classes on the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools.(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Zarumaes_ES
dc.identifier.other1177788-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15120-
dc.descriptionEl tema del presentetrabajoes “The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools”. Este proyecto fue desarrollado para analizar y al mismo tiempo responder interrogantes directamente relacionadas con las implicaciones instruccionales, sociales y psicológicas que tienen las clases numerosas en el aspecto educativo, social y psicológico en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés. Las participantes utilizados en este proyecto de investigación fueron tomadas de un colegio ecuatoriano, el mismo que está ubicado en el cantón Zaruma en la provincia de El Oro. Las muestras fueron estudiantes que asistían al noveno y décimo año de Educación General Básica. Los estudiantes fueron encuestados a través del uso de un cuestionario constituido por 21 preguntas divididas en tres secciones relacionadas con ciertos asuntos: 5 temas sociales, 7 psicológicos y 9 educacionales. La información recolectada fue tabulada, presentada en cuadros y analizada. Los resultados obtenidos en este estudio nos guiarán para concluír que los estudiantes en clases numerosas se beneficiaron del uso de ciertas actividades que tuvieron como objetivo, reforzar las lecciones ya enseñadas. Sin embargo, debido al tamaño de las clases, los estudiantes se sintieron restringidos al desarrollar actividades más complejas como debates, concursos, etc, las cuales pudieron haber contribuido mejor al desarrollo de sus cuatreo habilidades linguísticas.es_ES
dc.description.abstractThe theme of presentetrabajoes "The influence of large classes in the language teaching-learning Inglés process in Ecuadorian high schools". This project was developed to analyze and while answering questions directly related to instructional, social and psychological implications of the many classes in the educational, social and psychological aspect in the process of teaching and learning English. Participants used in this research project were taken from an Ecuadorian school, the same one that is located in the canton Zaruma in the province of El Oro. The samples were students attending the ninth and tenth year of basic general education. Students were surveyed through the use of a questionnaire consisting of 21 questions divided into three sections related to certain issues: 5, social psychological items 7 and 9 educational. The information collected was tabulated, analyzed and presented in tables. The results obtained in this study lead us to conclude that students in large classes benefited from the use of certain activities that were aimed at, and reinforce lessons taught. However, due to the size of classes, students are restricted to develop more complex activities such as debates, competitions, etc., which may have contributed to better development of their language skills cuatreo felt.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectEducación secundaria - Ecuadores_ES
dc.subjectInglés. Enseñanzaes_ES
dc.subjectModelos de enseñanza-Ingléses_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la educación Mención Inglés-Tesis y Disertaciones Académicases_ES
dc.titleThe influence of large classes on the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jimenez_Procel_Miguel_Enrique.pdf528.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.