Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15123
Title: English language students and their motivation to learn the language
Authors: Salmón Morales, Susana Beatriz
metadata.dc.contributor.advisor: Nestrenko, Nina
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
Modelos de enseñanza-Inglés
Licenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicas
metadata.dc.date.available: 2016-06-23
Issue Date: 2016
Citation: Salmón Morales Susana Beatriz.(2016).English language students and their motivation to learn the language .(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Guayaquil
Abstract: Despite the high educational value and high importance of motivation, it becomes very little in regard to promotion, guidance and maintenance for learning a foreign language. This study aims to determine the perception of students in terms of motivation concerns and explore both what motivates them to learn English as that which hinders their learning. The subjects of this research are high school students Liceo Cristiano de Guayaquil. The sample consists of 20 students from 5 different English classrooms. Once granted permission to access the site, an anonymous questionnaire was administered to participants. students to answer the questions affirmatively or negatively adding the reasons was asked, if necessary. The latter would help clarify their arguments and supporting research in detail. Observe classes on a second visit after application of the questionnaire favored familiarization with the site and checking the teaching-learning process. The data were analyzed and interpreted taking into account previous studies. According to the results, students are encouraged to learn and teachers make their classes interesting and promote a good relationship with them.
Description: A pesar del alto valor educativo y la enorme relevancia de la motivación, se hace muy poco en lo que respecta a su promoción, orientación y mantenimiento durante el aprendizaje de una lengua extranjera. El presente estudio pretende determinar la percepción de los estudiantes en cuanto a motivación se refiere y explorar tanto lo que los motiva a aprender Inglés como aquello que dificulta su aprendizaje. Los sujetos de esta investigación son estudiantes de secundaria del Liceo Cristiano de Guayaquil. La muestra consta de 20 alumnos de 5 aulas de inglés diferentes. Una vez concedido el permiso para acceder al sitio, se aplicó un cuestionario anónimo a los participantes. Se pidió a los alumnos que respondan a las preguntas afirmativa o negativamente añadiendo las razones, si fuera necesario. Esto último ayudaría a aclarar sus argumentos y apoyar la investigación con detalles. Observar las clases en una segunda visita después de la aplicación del cuestionario favoreció la familiarización con el sitio y la verificación del proceso de enseñanza-aprendizaje. Los datos fueron analizados e interpretados tomando en cuenta estudios anteriores. Según los resultados, los estudiantes se sienten animados a aprender ya que los maestros hacen sus clases interesantes y promueven una buena relación con ellos.
metadata.dc.identifier.other: 1177797
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15123
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Salmon_Morales_Susana_Beatriz.pdf661.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.