Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15372
Title: Academic Factors that Hinder the Use of Grammar for Communicative Purposes in Second Year Students of Public High schools in Loja
Authors: Sosoranga Gualan, Doris Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo
Keywords: Educación secundaria – Ecuador
Inglés – Enseñanza-Aprendizaje
Gramática inglesa – Uso
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-07-29
Issue Date: 2016
Citation: Sosoranga Gualan, Doris Elizabeth. (2016). Academic Factors that Hinder the Use of Grammar for Communicative Purposes in Second Year Students of Public High schools in Loja. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Ingles ). UTPL, Loja
Abstract: The topic of this study focuses on the Academic Factors that hinder the Use of Grammar for Communicative Purposes in Second Year Students of Public High Schools in Loja by considering the importance of developing communicative competences. The current study attempts to identify the methodological aspects which influence the use of grammar for communicative purposes. For the purposes of this study, the current research was carried out in three public high schools in Loja; the samples selected included six English teachers and thirty male and female students. In order to undertake this research, it was necessary to carry out a literature review, and field research. It was therefore necessary to apply questionnaires to both teachers and students; as well as observing some classes. In order to analyze the results obtained from the data gathered, both quantitative and qualitative methods of research were used. Though this analysis, it was possible to determine that the factors affecting the use of grammar for communicative purpose are the inadequate application of methods, strategies and activities in the teaching-learning process
Description: Este estudio se enfoca en los factores académicos que dificulta el uso de la gramática para propósitos comunicativos en los estudiantes del segundo año de bachillerato de colegios públicos en Loja. Teniendo en cuenta la importancia del desarrollo de las competencias comunicativas, el presente estudio pretende identificar los aspectos metodológicos que influyen en el uso de la gramática para propósitos comunicativos. En este contexto, la presente investigación se llevó a cabo en tres colegios públicos de Loja. La muestra seleccionada fue seis profesores de inglés y treinta estudiantes entre hombres y mujeres. Por otra parte, para cumplir con la presente investigación, el presente trabajo realizo una investigación bibliográfica y una investigación de campo. Para la cual fue necesario la aplicación de cuestionarios a profesores y estudiantes a más de la observación de algunas las clases. Finalmente, es importante mencionar que para el análisis de los resultados se utilizaron los métodos cuantitativo y cualitativo, los cuales hicieron posible determinar que los factores que afectan el uso de la gramática para el propósito comunicativo son: la inadecuada aplicación de métodos, estrategias y actividades en el proceso de enseñanza-aprendizaje.
metadata.dc.identifier.other: 1180010
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15372
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sosoranga Gualan Doris Elizabeth.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.