Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15464
Title: English language students and their motivation to learn the language
Authors: Nestrenko, Nina A
Andrade Mendoza, José Luis
Keywords: Ingles enseñanza
Lengua inglesa- Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2016
Citation: Andrade Mendoza José Luis.(2016).English language students and their motivation to learn the language.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés).UTPL.Riobamba
Abstract: The following research was based on the analysis of English language learners and their motivation to learn the language, where students became the focus of my research, in order to understand their own motivation and classroom too. This study demonstrates the importance of maintaining the real interest of students who study a second language, how can we increase a new desire in education and break the walls in communication in English ?. The analyzed sample consisted of 100 students from the city of Riobamba, Chimborazo province, who are studying in different courses such as first, second and third year of high school, who are currently enrolled in the Educational Unit San Vicente de Paul. The method used in this study was quantitative, this analysis was based on the quotes given from sources such as teachers and students, in order to corroborate this information was necessary to apply questionnaires such as survey and observation sheets, which they are full as evidence
Description: La siguiente investigación se basó en el análisis de los estudiantes de idioma Inglés y su motivación para aprender el idioma, donde los estudiantes se convirtieron en el objetivo de mi investigación, con el fin de comprender su propia motivación y la del aula también. Este estudio demuestra la importancia de mantener el interés real de los estudiantes quienes estudian una segunda lengua, ¿Cómo podemos incrementar un nuevo deseo en la educación y romper los muros en la comunicación en Inglés?. La muestra analizada consistió en 100 estudiantes de la ciudad de Riobamba, provincia de Chimborazo, quienes estudian en diferentes cursos tales como: primero, segundo y tercer año de bachillerato, quienes actualmente están asistiendo en la Unidad Educativa San Vicente de Paúl. El método aplicado en este estudio fue cuantitativo, este análisis se basó en las citas dadas a partir de fuentes tales como los profesores y estudiantes, con el fin de corroborar estos datos fue necesario aplicar cuestionarios tales como: encuesta, y hojas de observación, que se encuentran llenos como evidencia
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15464
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Andrade_Mendoza_Jose_Luis.pdf745.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.