Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15468
Title: English language students and their motivation to learn the language
Authors: Paredes Zuñiga, Fabián Marcelo
Díaz Iza, Harold José
Keywords: Educación. Ecuador
Inglés. Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2016
Citation: Diaz Iza Harold José.(2016).English language students and their motivation to learn the language.(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención Inglés).UTPL.Quito
Abstract: This study "students of English and their motivation for language learning" aims to know the perception of students regarding their motivation to learn English in the classroom answering two fundamental questions: What do you think motivates students to learn English? and What do you think makes it difficult for students learning English language? an observation class and a questionnaire for students: To answer these questions, two main instruments were used. The data collected were analyzed using a quantitative and qualitative method. The sample was selected in a public school, where each class had more than 20 students. The sample size was 100 students, five different classes, an eighth grade of elementary school, a ninth grade of elementary school, a tenth grade of elementary school, first year of high school and sophomore year of high school. The analysis takes the most relevant data to demonstrate what activities, attitudes, roles of teachers and methodologies motivate learning English.
Description: El presente estudio "los estudiantes del idioma inglés y su motivación para el aprendizaje del idioma" tiene el objetivo de conocer la percepción de los estudiantes en relación con su motivación para aprender inglés en el aula respondiendo a dos preguntas fundamentales: ¿Qué cree que motiva a los estudiantes a aprender inglés? y ¿Qué cree que dificulta a los estudiantes el aprendizaje del idioma inglés? Para responder a estas preguntas, se utilizaron dos instrumentos principales: una clase de observación y un cuestionario para el alumno. Los datos recogidos fueron analizados mediante un método cuantitativo y cualitativo. La muestra fue seleccionada de un colegio público, donde cada clase tenía más de 20 estudiantes. El tamaño de la muestra fue de 100 estudiantes, de cinco clases diferentes, un octavo grado de Educación Básica, un noveno grado de Educación Básica, un décimo grado de Educación Básica, un primer año de Bachillerato y un segundo año de Bachillerato. El análisis toma los datos más relevantes para demostrar qué actividades, actitudes, roles de los docentes y metodologías motivan el aprendizaje del inglés.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15468
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diaz_Iza_Harold_Jose.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.