Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15469
Title: The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools
Authors: Encalada Vega, Yadira Mercedes
metadata.dc.contributor.advisor: Pinza Tapia, Eliana Ivanova
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-08-25
Issue Date: 2016
Citation: Encalada Vega Yadira Mercedes.(2016).The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools .(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mensión Inglés).UTPL.Cañar
Abstract: The issue presented in this research is "The influence of the many classes in the teaching-learning language English Ecuadorian secondary schools," the purpose of this study is to determine whether the numerous classes affect the teaching process Learning of the English language. In this research, a survey which contained three academic, social and psychological aspects with a total of 21 statements that 180 students, chosen at random, basic education of the College of the city of Cañar was applied was used. Collecting survey data was used to fill the tables that help the quantitative analysis in order to identify advantages and disadvantages of student progress in many classes. The main conclusion of this research is that although there are negatives in the many classes and are challenging for students, most are not affected significantly in their performance because they can practice English in a meaningful way.
Description: El tema que se presenta en esta investigación es “La influencia de las clases numerosas en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la lengua Inglés en las escuelas secundarias ecuatorianas”, el propósito de este estudio es determinar si las clases numerosas afectan al proceso de enseñanza-aprendizaje de la lengua Inglés. En esta investigación, se utilizo una encuesta la cual contenía tres aspectos académicos, sociales y psicológicos con un total de 21 enunciados que se aplicó a 180 estudiantes, escogidos al azar, de educación básica del Colegio de la ciudad de Cañar. La recolección de datos de la encuesta fue utilizada para llenar las tablas que ayudarían al análisis cuantitativo, con el fin de detectar ventajas y desventajas del progreso de los estudiantes en clases numerosos. La conclusión principal de esta investigación es que a pesar que hay aspectos negativos en las clases numerosas y son un reto para los estudiantes, a la mayoría no les afecta considerablemente en su rendimiento pues ellos pueden practicar el inglés de una manera significativa.
metadata.dc.identifier.other: 1180702
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15469
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Encalada_Vega_Yadira_Mercedes.pdf431.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.