Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15475
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorToro Gallardo, Lisset Vanessa-
dc.contributor.authorMuñoz Sánchez, Lenin Trajano-
dc.date.accessioned2016-08-26T14:17:30Z-
dc.date.available2016-08-26-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationMuñoz Sánchez Lenin Trajano.(2016).Students´ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención:Inglés) UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.other1180740-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15475-
dc.descriptionEl presente estudio intenta investigar cómo la motivación, el nivel de competencia, la personalidad y las estrategias para enseñar a hablar influencia en el momento de habla Inglés en la clase. Cinco clases intactas en una escuela secundaria pública en Quito, Ecuador fueron seleccionados. Los estudiantes tenían edades comprendidas entre los 15 y 17 años de edad, la mayoría de ellos eran mujeres. Había aproximadamente 20 estudiantes por clase. Un cuestionario fue administrado a ellos antes de terminar la lección de Inglés. El cuestionario se aplicó a saber si los estudiantes se sientan motivados a hablar Inglés, y si creen que las estrategias de motivación, la personalidad, el nivel y profesores de aptitud 'influencia en el momento de hablar. Los que sí cuestionario requerido / no hay respuestas a excepción de la cuarta y la sexta cuestión. rendimiento de los estudiantes fue tomada en cuenta para determinar si tiene alguna relación entre el deseo de comunicarse oralmente (WTC) y los factores estudiados. Los resultados obtenidos mostraron que había una falta de motivación para hablar o estar en actividades de hablar durante las clases de inglés. Los resultados también muestran que el dominio del nivel de los profesores, la personalidad y las estrategias juegan un papel importante en los estudiantes el deseo de comunicarse de forma orales_ES
dc.description.abstracthe present study attempts to investigate how motivation, proficiency level, personality and the strategies to teach speaking influence at the moment of speaking English in the class. Five intact classes at one public High School in Quito, Ecuador were selected. The students were aged between 15 and 17 years old, most of them were female. There were approximately 20 students per class. A questionnaire was administrated to them before finishing the English lesson. The questionnaire was applied to know whether students feel motivated to speak English, and if they believe that motivation, personality, proficiency level and teachers’ strategies influence at the moment of speaking. The questionnaire required yes/no answers except for the fourth and the sixth question. Students’ performance was taken into account to determine whether it has any relationship between Willingness to orally Communicate (WTC) and the studied factors. The obtained results showed that there was a lack of motivation to speak or to be in speaking activities during English classes. The findings also displayed that proficiency level, personality and teachers’ strategies play a major role in students’ willingness to orally communicatees_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectEducación secundaria - Ecuadores_ES
dc.subjectInglés. Enseñanzaes_ES
dc.subjectOrientación educativaes_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la educación Inglés-Tesis y Disertaciones Académicases_ES
dc.titleStudents´ perceptions on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Munoz_Sanchez_Lenin_Trajano.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.