Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15478
Title: The Influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools
Authors: Sánchez Amanta, Tania Gissela
metadata.dc.contributor.advisor: Quiñonez Beltrán, Ana Lucía
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-08-26
Issue Date: 2016
Citation: Sánchez Amanta Tania Gissela.(2016).The Influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools.Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención:Inglés) UTPL.Quito
Abstract: The study, "The influence of large classes in the process of teaching and learning English in secondary schools of Ecuador" is aimed at establishing the factors that affect the process of teaching and learning in classrooms with a high number of students in secondary schools in the country. The sample was taken at four high schools in the city of Quito, being selected 183 students from 5 classrooms English: Eighth, ninth, tenth basic general education and students attending first and second year of high school. The age of the students ranged between 12 and 17 years old. The quantitative and qualitative methods were applied in order to describe and analyze the data collected; for which aspects: instructional, psychological and social were considered. This study concludes that the many classes do not significantly affect the teaching and learning of English in secondary schools, since the results show that teachers are able to apply appropriate methods and to strategies that students involved in interesting activities to acquire the four skills of the target language.
Description: El estudio "La influencia de las clases grandes en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés en las escuelas secundarias del Ecuador" está enfocado a establecer los factores que afectan el proceso de enseñanza-aprendizaje en las aulas con un alto número de estudiantes en colegios secundarios del país. La muestra fue tomada en cuatro escuelas secundarias en la ciudad de Quito, siendo seleccionados 183 estudiantes pertenecientes a 5 aulas de inglés: Octavo, noveno, décimo de educación general básica así como estudiantes que cursan primer y segundo año de la escuela secundaria. La edad de los estudiantes osciló entre los 12 y 17 años de edad. Los métodos cuantitativo y cualitativo se aplicaron con el fin de describir y analizar los datos recopilados; para lo cual los aspectos: instructivo, psicológico y social fueron considerados. Este estudio concluye que las clases numerosas no afectan de manera significativa el proceso de enseñanza y aprendizaje del idioma Inglés en las escuelas secundarias, ya que los resultados muestran que los profesores son capaces de aplicar métodos y estrategias adecuadas para hacer que los estudiantes se involucren en actividades interesantes a fin de adquirir las cuatro habilidades del idioma meta.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15478
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sanchez_Amanta_Tania_Gissela.pdf964.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.